Само 10% от рейсовете в Пловдив с климатик
Само 10% от рейсовете в Пловдив с климатик / netinfo
Едва 10-ина процента от автобусите в пловдивския градски транспорт са с климатици, показа проверка на Дарик радио.

Само 20% от колите, с които частните превозвачи играха на последния конкурс за 13 линии, са имали охлаждащи системи, каза членът на конкурсната комисия Ангел Петров. Той подчерта, че въпреки високите температури в последните години, общината като възложител на превозите не е поставила императивно изискване за климатици, а се е ограничила с даването на бонус при наличието на такива.

Нито една от колите на доскоро общинската фирма “Градски транспорт”, която обслужва 1/3 от линиите в Пловдив, няма охлаждаща система. 35 градуса показваха термометрите в шофьорските кабини днес по обед, към 15 ч живачният стълб стига и до 40 градуса. Въпреки това за първа година шофьорите не получават тонизиращи напитки, за разлика от частните фирми, които подсигуряват литър и половина минерална или газирана вода.

Няма инстанция, която да контролира и температурите в пътническите салони на автобусите. От дирекция “Здравен контрол” на РИОКОЗ – Пловдив обясниха, че те следят само за чистотата и за прилагането на Наредбата за ограничаване на тютюнопушенето. Все пак лабораторията на санитарната инспекция може да замери по микроклимата в автобуса, обясни д-р Галина Дойкова. По поръчка това струва около 50 лв, а при жалба може да мине за сметка и на бюджета.

Жалби обаче няма, дори и за лоши условия на труд в жегата, съобщи директорът на Районната инспекция по труда Атанас Чернаев. Той посочи, че единственото нормативно изискване за работа при високи температури, и то при определени критерии, касае получаването на безплатна храна, като се предполага, че тонизиращите напитки са час от нея. Чернаев призна, че даването на почивки, промяната на работното време и други мерки, облекчаващи работата в адска жега са само въпрос на добра воля от страна на работодателя.