Продължаваме да караме стари коли
Продължаваме да караме стари коли / netinfo

Вносът на стари автомобили в България ще нарасне след приемането ни в ЕС, защото вече няма да се плаща ДДС за тях. Представители на фирми вносители, участващи на тазгодишния есенен технически панаир в Пловдив протестираха, че сегашното законодателството толерира продажбата на употребявани коли. По думите им, това ще забави започналото обновяване на автопарка в страната.

Задължителното въвеждане на стандартите ЕВРО 4 и ЕВРО 5 ще принуди част от вносителите да се ориентират към по-скъпи модели, които притежават сертификати за екологична и техническа безопасност. Това ще даде предимство на марките, които ги притежават, при участието в търгове и държавни поръчки за доставка на голям брой автомобили. Досега те масово се печелят от фирми, които предлагат евтини нови коли, но без посочените евростандарти, уточниха специалисти от бранша. Не може да се очаква драстично увеличение на цените на новите коли, различно от това, което производителите залагат с обновяването на гамата от двигатели и екстри, прогнозират още търговците.

По данни от Районната митническа дирекция вносът на употребявани автомобили през септември е намалял с 3 – 5%. Не може категорично да се твърди дали това се дължи на очакване на купувачите цените да паднат след нова година или на замирането на търговията заради отпускарския сезон в европейските държави, коментира Марин Благоев от сектор “Обмитяване на МПС и пратки на физически лица”. Той посочи, че още няма яснота дали данъчната администрация или полицията ще контролира покриването на разликите по ДДС заради по-ниските ставки на данъка в много европейски държави.