Община Пловдив стартира пилотно нови методи за заплащане на превозни документи в градския транспорт.
За момента жителите и гостите на града ще могат да тестват нововъведенията по линия номер 25, като ще имат възможност да избират как да заплатят своето пътуване - с банкова карта или с мобилно приложение, съобщиха от Общината.
Апликацията MPass (www.mpass.bg) е напълно безплатна за потребителите и е част от визията за свързаност и дигитализация на обществения транспорт на българската компания ТИКСИ (Tixi), която е и изпълнител на проекта за надграждане и модернизация на градската мобилност в Пловдив.
Нов превозвач поема линия №37 от градския транспорт на Пловдив
„Надградената система за градска мобилност на Пловдив вече е факт. Доскоро изчаквахме да преминат задължителните сертификации от НАП и БИМ (Български институт по метрология), но сега можем да кажем, че първият етап от проекта е приключен успешно и в срок.
Затова и въвеждаме новите опции на системата тестово по линия 25, като се надяваме да приобщим цялата градска мрежа“, коментира кметът на Пловдив Костадин Димитров.
„Когато допрат своята банкова карта до устройството валидатор, сумата за еднократния билет от 1 лв. не се взима автоматично, а се изтегля сметката след 00:00 ч. на съответния ден. Това е така, защото новата система позволява т.н. умно тарифиране - ако платформата види, че в рамките на деня, потребителят закупува няколко еднократни билета на стойност по-голяма от стойността на еднодневна карта, то тя автоматично избира да таксува пътниците по по-изгодния за тях начин. Гражданите не трябва да се притесняват, ако видят нотификация след 00:00 часа, че някой „плаща“ услуга с тяхната карта.
При използването на приложението MPass, потребителите могат спокойно да избират дали искат еднократен билет или за цял ден. За по-младите и активни жители това не е проблем, но е важно по-възрастните хора да са наясно, че ако закупят билет сега и видят генериран QR код на екрана на мобилния си телефон, не могат да го използват на другия ден.
Сагата с градския транспорт на Пловдив: Прекратяват договорите за 8 линии
Може да сме прекалено обстоятелствени, но за нас е важно всички жители и гости на града да са наясно с тези факти, за да пътуват спокойно и лесно в градския транспорт.
Дигитализацията на процесите има за цел да подобрява ежедневието на всички нас, ето защо сме оптимисти, че усилията ни ще срещат все по-голяма обществена подкрепа“, коментира заместник-кметът по транспорт Савина Петкова.
Тя допълни, че в момента по линия 25 паралелно с новата ще работи и старата система за продажба на билети. Опцията за заплащане с банкова карта и с мобилно приложение на превозни документи или почасово паркиране не са част от обхвата на проекта, но надградената система е в полза на гражданите.
Надграждането на системата включваше бордовото оборудване на всички 285 превозни средства от градския транспорт на Пловдив, в т.ч. валидатори, бордови компютри и принтери за продажба със съответния софтуер.
Осигурени са и нови контрольорски устройства, оборудване на търговските обекти (каси), включително работни станции, принтери за отчитане на продажби, за издаване на хартиени билети и касови бонове, принтери и четци за смарт карти, скенери за документи и други.
На фона на жегите: Не спират глобите за неработещи климатици в автобусите в Пловдив
Наличен е и онлайн портал за подновяване на абонаменти за превозни документи, с който се спестява повторно чакане по опашки за гражданите. Предстои финализиране на изработването на нови смарт карти по утвърден от Община Пловдив образец, които ще бъдат заредени в билетните офиси и поетапно ще подменят сегашните смарт карти.
„Работата по изпълнение на договора бе изключително сложна и комплексна, но като че ли администрацията на Община Пловдив първа усети колко улеснени и подобрени са всички работни процеси с новите системи.
И ние, както и Общината, искахме да покажем на самите граждани как дигитализацията на мобилността може да направи използването на градски транспорт по-лесно и удобно.
Оптимисти сме, че ще можем да продължим в тази посока, защото и самата Община има разбирането, че мобилността от ново поколение е „жив организъм“ и приветства модернизацията на всички процеси в публичния транспорт и паркиране“, коментира Николай Недялков, основател на ТИКСИ.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня
За момента жителите и гостите на града ще могат да тестват нововъведенията по линия номер 25, като ще имат възможност да избират как да заплатят своето пътуване - с банкова карта или с мобилно приложение, съобщиха от Общината.
Апликацията MPass (www.mpass.bg) е напълно безплатна за потребителите и е част от визията за свързаност и дигитализация на обществения транспорт на българската компания ТИКСИ (Tixi), която е и изпълнител на проекта за надграждане и модернизация на градската мобилност в Пловдив.
Нов превозвач поема линия №37 от градския транспорт на Пловдив
„Надградената система за градска мобилност на Пловдив вече е факт. Доскоро изчаквахме да преминат задължителните сертификации от НАП и БИМ (Български институт по метрология), но сега можем да кажем, че първият етап от проекта е приключен успешно и в срок.
Затова и въвеждаме новите опции на системата тестово по линия 25, като се надяваме да приобщим цялата градска мрежа“, коментира кметът на Пловдив Костадин Димитров.
„Когато допрат своята банкова карта до устройството валидатор, сумата за еднократния билет от 1 лв. не се взима автоматично, а се изтегля сметката след 00:00 ч. на съответния ден. Това е така, защото новата система позволява т.н. умно тарифиране - ако платформата види, че в рамките на деня, потребителят закупува няколко еднократни билета на стойност по-голяма от стойността на еднодневна карта, то тя автоматично избира да таксува пътниците по по-изгодния за тях начин. Гражданите не трябва да се притесняват, ако видят нотификация след 00:00 часа, че някой „плаща“ услуга с тяхната карта.
При използването на приложението MPass, потребителите могат спокойно да избират дали искат еднократен билет или за цял ден. За по-младите и активни жители това не е проблем, но е важно по-възрастните хора да са наясно, че ако закупят билет сега и видят генериран QR код на екрана на мобилния си телефон, не могат да го използват на другия ден.
Сагата с градския транспорт на Пловдив: Прекратяват договорите за 8 линии
Може да сме прекалено обстоятелствени, но за нас е важно всички жители и гости на града да са наясно с тези факти, за да пътуват спокойно и лесно в градския транспорт.
Дигитализацията на процесите има за цел да подобрява ежедневието на всички нас, ето защо сме оптимисти, че усилията ни ще срещат все по-голяма обществена подкрепа“, коментира заместник-кметът по транспорт Савина Петкова.
Тя допълни, че в момента по линия 25 паралелно с новата ще работи и старата система за продажба на билети. Опцията за заплащане с банкова карта и с мобилно приложение на превозни документи или почасово паркиране не са част от обхвата на проекта, но надградената система е в полза на гражданите.
Надграждането на системата включваше бордовото оборудване на всички 285 превозни средства от градския транспорт на Пловдив, в т.ч. валидатори, бордови компютри и принтери за продажба със съответния софтуер.
Осигурени са и нови контрольорски устройства, оборудване на търговските обекти (каси), включително работни станции, принтери за отчитане на продажби, за издаване на хартиени билети и касови бонове, принтери и четци за смарт карти, скенери за документи и други.
На фона на жегите: Не спират глобите за неработещи климатици в автобусите в Пловдив
Наличен е и онлайн портал за подновяване на абонаменти за превозни документи, с който се спестява повторно чакане по опашки за гражданите. Предстои финализиране на изработването на нови смарт карти по утвърден от Община Пловдив образец, които ще бъдат заредени в билетните офиси и поетапно ще подменят сегашните смарт карти.
„Работата по изпълнение на договора бе изключително сложна и комплексна, но като че ли администрацията на Община Пловдив първа усети колко улеснени и подобрени са всички работни процеси с новите системи.
И ние, както и Общината, искахме да покажем на самите граждани как дигитализацията на мобилността може да направи използването на градски транспорт по-лесно и удобно.
Оптимисти сме, че ще можем да продължим в тази посока, защото и самата Община има разбирането, че мобилността от ново поколение е „жив организъм“ и приветства модернизацията на всички процеси в публичния транспорт и паркиране“, коментира Николай Недялков, основател на ТИКСИ.
Всеки момент е важен! Последвайте ни в Google News Showcase и Instagram, за да сте в крак с темите на деня