Няма информационна система за електронния търговски регистър
Няма информационна система за електронния търговски регистър / netinfo

Отлагането на старта на Закона за Търговския Регистър от 1-ви октомври за 1-ви юли 2007 година е заради липсата на информационна система, която е основата на електронния търговски регистър. Това каза в интервю за Дарик радио Николай Янев- експерт от работната група за Реформа в търговското право след като вчера на две четения Парламента отсрочи влизането на закона в действие.

Техническото задание за изграждане на информационната система е готово, но предстои Агенцията по вписванията да обяви конкурс за възлагане на обществена поръчка за избор на фирма, която да го осъществи. От юли 2007 година фирмите и търговските дружества ще се регистрират не в съда, а от 90 служители юристи в Агенцията по вписванията.

Молбите ще се подават в 28 регионални приемни в страната и на принципа на случайния подбор ще се разпределя кой юрист по регистрацията ще обработва документите и ще разрешава регистрацията. Това се въвежда като антикорупционна мярка.

Пререгистрацията на действащите дружества ще продължи три години и ще е безплатна. Регистрацията на нови фирма по Закона за търговския регистър ще излиза с 20-30 % по - евтино отколкото е в момента, съгласно проекта за тарифи.

Търговският регистър ще е третият електронен регистър в България след регистъра по БУЛСТАТ и имотния регистър.