Градски чатбот информира гостите на Пловдив
Градски чатбот информира гостите на Пловдив / Фейсбук
Пловдив става първият град в България с виртуален асистент. 
 
Може ли градът да си говори с гостите, да ги съветва в кой ресторант да хапнат и къде да се повеселят, какво да видят, къде да купят сувенир, къде е денонощната аптека, какво ще бъде времето утре, колко чист е въздухът днес, и още много други теми – денонощно? Това са част от въпросите, на които виртуалният асистент ще отговаря. Иновативната услуга нареди Пловдив сред градовете в света, които вече общуват с посетителите и гражданите чрез свои чатботове - Виена, Прага, Токио, Буенос Айрес, Отава и други.

„Пловдив Сити Консиерж“ е чатбот - помощник, компаньон и съветник на чуждестранните туристи и посетителите на града в Месинджър на английски език, 24 часа в денонощието.
 
Това е дигитално средство за града и местния бизнес да комуникират и промотират сред туристите и посетителите на Пловдив най-доброто, което гостите на града могат да видят, чуят, посетят, разгледат и опитат в града. Виртуалният асистент e удобен и лесен за използване без сваляне и инсталиране на приложения и предлага персонализирана информация на потребителите.
 
Гостите на Пловдив могат да търсят в чатбота информация по категория и място или по ключова дума и да му задават въпроси за настаняване, ресторанти, заведения, услуги за бизнеса, събития, развлечения и атракции, шопинг, градски забележителности, транспорт и друга полезна информация като времето, валутен калкулатор, качеството на въздуха, дори хороскопа за деня.
 
Първата версия на градския чатбот на Пловдив има близо 400 обекта и услуги. Виртуалният асистент ще се развива постоянно и е отворен към бизнеса, заинтересован да бъде представен в този дигитален помощник на посетителите. Услугата ще бъде представена по време на фестивала "Вино и гурме" на 11.05.2019г. от 16:00ч. в Стария град.