/ iStock/Getty Images
Към него ще стартира и безплатна национална телефонна линия с цел оказване на съдействие на гражданите в цялата страна
На 23 февруари, от 11:30 часа Българският Червен кръст ще открие Контактен център за подкрепа на населението във връзка с последиците от пандемията в Секретариата на Областния съвет на БЧК-Пловдив.

Той ще разполага с безплатен национален телефонен номер 0800/ 11-466, чрез който гражданите ще могат да се свързват безплатно и конфиденциално с консултанти на БЧК. Те ще предоставят възможност за връзка с квалифициран психолог и информация относно дейностите на организацията и актуалните противоепидемични мерки.

Създаването на центъра е част от програмата на БЧК „Дейности в отговор на COVID-19“, финансирана от Американската агенция за международно развитие (USAID) и подкрепена от
Международната Федерация на дружествата на Червения кръст и Червения полумесец.


Това е поредната технологична стъпка на организацията в посока подпомагането на българското население за справяне със стреса и последиците от пандемията от COVID-19. На уебсайта на Българския Червен кръст може да бъде открит и национален чат за първа психологическа помощ, от който могат да се възползват всички граждани.

Чрез новия Контактен център всички нуждаещи се от подкрепа могат да се свържат с БЧК на националния телефонен номер 0800/ 11-466. Телефонът е безплатен и е достъпен за всеки, намиращ се на територията на страната. Той се реализира с подкрепата на мобилния оператор VIVACOM в рамките на участието на компанията в Партньорската мрежа за благотворителност на БЧК.

„Задачата ни като организация е да достигнем до възможно най-много засегнати от пандемията граждани. Контактният център в Пловдив е още един начин, по който по-лесно ще постигнем тази цел, и за нас е огромна радост да обявим началото на неговата дейност.

Вярваме в професионализма и богатия опит на консултантите си и призоваваме всеки, който има нужда да сподели тревогите си, да ни потърси“, сподели акад. Христо Григоров - председател на БЧК.