Потребителите са като избирателите по време на избори, ако не гласуваш за някой търговец, то той отпада от пазара. Това каза днес експертът по храните към Българската асоциация на потребителите Асен Ненов.
Хората трябва да са наясно, че когато открият някакво нарушение на правото им да плащат за качествена стока има къде да сигнализират.
Най-големи трудности в комуникацията клиентите срещат в секторите с монопол, най-често в регулираните от държавата електро и водоразпределение, коментира Ненов.
Според него българите трябва да са информирани, че най-важната стъпка за покупка на качествена стока е процесът преди нея – правилният избор. Това е и целта на асоциацията, която обучава и тийнейджърите как да пазаруват правилно.
Учениците от деветите класове получават всеки месец от нас Европейски дневник, който им показва основите на устойчивото потребление, уточни Ненов.
В Пловдив Асен Ненов участва в конференция посветена на качеството и безопасността на храните, организирана от Търговско -Промишлена Камара – Пловдив.