12% от децата в началното училище с говорни дефекти
12% от децата в началното училище с говорни дефекти / netinfo
12% от децата в начален курс в Пазарджик имат езиково-говорни нарушения, но само в едно училище има назначен логопед. В общината има криза за такъв род специалисти, които да работят с проблемните деца, съобщи директорът на Ресурснния център Георгана Колачкова.

Според нея е наложително директорите да предвидят в делегираните си бюджети и щат за логопед. Причините за говорните нарушения при здравите деца са нарушения в нервната система, стрес, неправилно речево възпитание или функционални нарушения на говорните органи. Хлапетата с подобни проблеми срещат и затруднения с усвояването на знания в училище, тъй като пренасят говорните нарушения и в писмената си реч.

Над 40 са децата със сериозни езикови и говорни нарушения, които посещават Ресурсния център в Пазарджик. При повечето от тях те са следствие на интелектуални проблеми. С тях работят 3-ма логопеди и ресурсни учители, които имат като втора специалност логопедията. Съветът към родителите е да се търси помощ от специалист възможно най-рано, тъй като говорните нарушения при нормалните деца са лесно преодолими в предучилищна възраст и в начален курс.