Поколения малчугани са спазвали традицията да пишат на ръка желанията си за коледни подаръци и да ги пращат на Дядо Коледа. Във времето на новите технологии обаче тази празнична практика отмира - децата от технологичното поколение предпочитат да правят коледните си списъци онлайн, пише в. "Дейли експрес", позовавайки се на проучване на сайта за родители Ченъл Мъм.
Допитването показва, че тази година 90 процента от малчуганите са предпочели мрежата за изготвянето на списъка си с коледни желания.
Най-популярният съвременен начин за правене на коледен списък, практикуван от една трета от подрастващите, е търсенето на подаръци онлайн и разпечатването на предложенията.
Една четвърт от децата използват търговски приложения, които съхраняват по електронен път списъците с желани подаръци.
Друга популярна практика сред технологично образованите малчугани е да качват в онлайн "албуми" като Пинтерест снимки на подаръците, които желаят.
Един на всеки петима подрастващи изпраща на родителите си имейли или текстови съобщения с желанията си за подаръци за Коледа.
Около 17 процента от децата разчитат Дядо Коледа да види публикуваните им в социалните мрежи списъци.
Проучването показва още, че в съвременния забързан свят лишените от достатъчно време родители предпочитат да купуват подаръци онлайн, вместо да ходят по магазини. Близо половината майки и татковци споделят, че са закупили всички играчки за Коледа от интернет. За сравнение - едва 23 процента от родителите са прибегнали до традиционното пазаруване.
"Много деца все още пишат на ръка коледните си желания, но тази година за пръв път балансът е нарушен с преобладаващите онлайн списъци. Електронният списък с подаръци наистина е улеснение за родителите, но в него няма нищо от традиционното вълшебство да напишеш и изпратиш писмо на Дядо Коледа. Все още таим надежда, че има начин старото и новото да се съчетаят и да бъде съхранен традиционният коледен дух", казват поръчителите на проучването от сайта Ченъл Мъм.