Проверихме ли водомерите си преди големия студ?
Проверихме ли водомерите си преди големия студ? / dariknews.archive

Във връзка с настъпилото застудяване, "ВиК"-Плевен отново напомня на своите клиенти да проверят как са зазимени водомерните възли и водопроводните инсталации, които са на открито.

Практиката показва, че най-голяма опасност от замръзване на водомерите съществува за имоти, които не се посещават цяла зима, както и водомери, разположени в мази и помещения на блокове, които не се отопляват и чиито входни врати не се затварят.

Препоръчва се да се уплътнят и изолират прозорците, а вратите да се затварят плътно. Трябва да бъдат защитени от студа и водомерните шахти, да се спре водата към външните чешми, да се да се източат тръбите.

Водата в необитаемите имоти е нужно да бъде спряна, а водопроводната инсталация да се изолира с материали, които не пропускат влага и не замръзват. И още - не бива да се оставят външните чешми да капят или леко да текат през зимата, тъй като бавно, но сигурно, ще се "навъртят" солидно количество кубици вода!

Ако спазите тези препоръки, ще си спестите доста време, нерви и пари, свързани с проблеми и аврии по водопроводната и канализационната мрежа.

Най-често сигналите са от абонати, които живеят в къщи и чийто водомер е поставен във външна шахта или от живеещи в блокове в кварталите "Дружба" и "Мара Денчева" и „Кайлъка", където няма парно и общият водомер замръзва при неуплътнени врати и прозорци на помещението, в което се намира измервателния уред.

При проблем, свързан с дейността на Дружеството, клиентите могат да звънят на телефона на Центъра за услуги: 070 01 02 01, който е без допълнителни импулси и се набира без код от територията на цялата плевенска област, обслужвана от Дружеството. А също така и на телефона на Диспечерския център: 064/ 88 98 50. Могат и да се обърнат директно към специалистите от Центъра за услуги, на ул. "Сан Стефано" № 25, всеки работен ден от 7,30ч. до 17,45часа.