През изминалата седмица в Начално училище „Христо Ботев" се проведе поредната среща на образователния форум в подкрепа на активното родителство „Училище за родители". Темата, по която дискутираха родителите на третокласници, педагогическият екип и ученици беше „Детето пред компютъра". Гост на срещата бе Мариела Тодорова, Инспектор Детска педагогическа стая към Първо РПУ, на чиято територия е училището.
Учениците от трети „а" клас представиха ползите от използването на съвременните технологии в обучението. Мнението си за отрицателните аспекти споделиха родителите на ученици от трети „г" и трети „в" клас. Те акцентираха върху необходимостта да се спазват правилата за правилна стойка и редуване на работа с компютър и физически упражнения и игри, на които трябва да се научи детето си за да сме сигурни, че продължителният престой пред компютъра няма да увреди сериозно здравето му.
В хода на дискусията се засегнаха въпроси за възможността за родителски контрол на общуването в мрежата, програми за такъв контрол. Учениците от трети „б" клас, подпомогнати от своите родители, бяха подготвили и представиха брошура „Азбука на безопасността", която съдържа осем златни правила за безопасно сърфиране в интернет.
Мариела Тодорова, инспектор Детска педагогическа стая към Първо РПУ, разказа за най-честите детски грешки и злоупотреби при използване на съвременните технологии. Посъветва родителите при необходимост да се обръщат за помощ към органите на реда и националните сайтове за безопасен интернет. За да отговори на предизвикателствата на съвремието екипът на Начално училище „Христо Ботев" е оборудвал всяка класна стая с компютър и мултимедия, има изграден съвременен компютърен кабинет, информационни табла във фоайето на училището, закупени са интерактивни дъски.
Учителите посочиха, че освен добрата техническа осигуреност е необходимо да се използват различни форми на преподаване: уроци под формата на презентации, интегриране на кратки видео клипове по конкретни теми, прожекция на видео филми и видео уроци, мултимедийни проекти, интерактивни форми на проверка на знанията, виртуални посещения на обекти, отдалечени физически - музеи, научни центрове.