Според шефа на Комисията за регулиране на съобщенията, Веселин Божков, приемната, която се проведе вна 27 юли е изпълнила своите задачи. "Имахме заявка за повече участници, но тъй като сменихме датата на провеждането, това може би се отрази", каза той.
Въпреки това за два часа са проведени разговори с 12 жалбоподателя. Това, което прави впечатление е, че проблематиката като цяло за страната и за Плевен се преповтаря.
Най - голям е броят на нелоялните практики, които представляват около 35% от проблемите. Председателят на КРС поясни, че от 1600 получени жалби към момента, 650 са нелоялни практики. Преносимостта на номерата е вторият голям проблем, при който получените жалби са от същия порядък. Следват по - малките, като неполучаване на детайлизиранисметки, неспазването на кредитния лимит.
Интересно е да се отбележи, че при всяко ново посещение от КРС намират по някой нов фрапиращ случай.
Веселин Божков даде пример с човек, на когото баща му е починал и е бил титуляр на даден номер и фирмата, която събира лошите взимания, предявява претенции към наследника. Дори и сметката да е била 15 лева, това според Божков съвсем не е маловажен случай, защото в резултат на определени машинации, тази сметка набъбва до 400 - 500 лева. "Същите тези фирми, събирачи на взиманията, си начисляват адвокатски хонорари и т.н. и това е един некоректен, но процъфтяващ бизнес.Ние постоянно предупреждаваме и операторите, и съответните фирми, че това са абсолютно нелоялни практики и те не трябва да превишават добрия тон и правилата", поясни Божков .
Друг случай, който беше разискван на приемната в петък касае неполучаване на съответното качество на даден вид услуга. Тук става дума за сключване на договор с включен безплатен стационарен телефон, който после се оказва некачествен. В този случай телефонът на дадения клиент, за последните 4 месеца се е чупил 5 пъти, но не е бил подменен.
Автоматичното подновяване на договорите, детайлизираните сметки, нелоялните практики, нежеланите SMS-и са сред разискваните проблеми от гражданите.
Също така съвсем не е маловажен и проблемът с кредитния лимит, каза Веселин Божков и уточни: „Например, при договорен кредитен лимит от 40 - 50 лева и изведнъж по причина, ако си бил в чуждина или не добра игра на децата с телефона, получаваш сметка от 400-500 лева и това ти увисва като камък на шията, когато вече те потърсят и фирмите, които събират лошите взимания".
От началото на 2012 са получени 20 жалби. От тях, тези, които се отнасят за проблеми по процедурата за преносимост на номерата са 10, непредставяне или забавяне на фактури или детайлизирани сметки 3 жалби, смущения - 3, недостатъчно качество на покритието - 4 жалби.
През 2012 са извършени 196 проверки по 196 жалби, които са свързани с издаването на близо 500 констативни протокола и след установяване на нарушение са съставени 45 акта за установяване на административни нарушения, като 75% от тях са за нарушения в процедурата за преносимост. За миналата година, КРС е съставила наказателни постановления за над 17 милиона лева. Според Веселин Божков, санкционната политика не трябва да бъде самоцел, но трябва да бъде прилагана, като крайна дисциплинираща мярка.
Приемната, която се състоя на 27 юли - петък от 10:00 до 12:00 часа беше организирана от Комисията за регулиране на съобщенията и Гражданско движение ДНЕС и е 24 - та за последните две години.