Повече от 100 жители на Кърджали се включиха в кампания за борба с хипертонията, като измериха кръвното си налягане и получиха полезна информация за рисковете от заболяването.
Инициативата в родопския град е част от националната здравна кампания „Май месец за мерене“, а Кърджали е 17-ата локация от 23 в страната, каза пред БТА координаторът на кампанията Мария Янева.
Тя уточни, че целта е да се повиши обществената осведоменост за нуждата от контрол на кръвното налягане, като включилите се в акцията биват предварително анкетирани. И открои града край Арда с трайния интерес към кампанията, който във времето показват жителите на града, както и тяхното отговорно отношение към здравето.
„В анкетите си повечето посочват, че знаят за хипертонията си, регулярно посещават лекар и редовно измерват кръвното си налягане“, обясни Мария Янева. И допълни, че в сравнение с предходни години, до ранните следобедни часове са засекли само два случая на аритмия, подсказваща за сърдечно-съдови проблеми.
Кампанията „Май месец за мерене“ се организира синхронизирано и координирано в над 100 държави, под егидата на Международната лига по хипертония. В страната ни се прави от Българската лига по хипертония, за 16-а година. Фокус, освен дефинирането на неразпознатото високо кръвно налягане сред населението, е и обучение за правилно измерване в домашна среда, както и проследяване за сърдечна аритмия. Мотото на кампанията е „Измерване, което спасява живот. Твоя. #TheBigSqueeze“.
Инициативата в родопския град е част от националната здравна кампания „Май месец за мерене“, а Кърджали е 17-ата локация от 23 в страната, каза пред БТА координаторът на кампанията Мария Янева.
Тя уточни, че целта е да се повиши обществената осведоменост за нуждата от контрол на кръвното налягане, като включилите се в акцията биват предварително анкетирани. И открои града край Арда с трайния интерес към кампанията, който във времето показват жителите на града, както и тяхното отговорно отношение към здравето.
„В анкетите си повечето посочват, че знаят за хипертонията си, регулярно посещават лекар и редовно измерват кръвното си налягане“, обясни Мария Янева. И допълни, че в сравнение с предходни години, до ранните следобедни часове са засекли само два случая на аритмия, подсказваща за сърдечно-съдови проблеми.
Кампанията „Май месец за мерене“ се организира синхронизирано и координирано в над 100 държави, под егидата на Международната лига по хипертония. В страната ни се прави от Българската лига по хипертония, за 16-а година. Фокус, освен дефинирането на неразпознатото високо кръвно налягане сред населението, е и обучение за правилно измерване в домашна среда, както и проследяване за сърдечна аритмия. Мотото на кампанията е „Измерване, което спасява живот. Твоя. #TheBigSqueeze“.