В повечето случаи спукването на гумите може да бъде избегнато, а животът им да бъде удължен, ако шофьорът вземе под внимание няколко правила, изготвени от Клуба на автомобилистите в Германия (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club - ADAC). Само за миналата година асоциацията е оказала помощ в 136 000 случая на проблеми със спукана гума.
Съветите на ADAC са следните:
Меките гуми повишават температурата, износват се и увеличават разхода на гориво.. Налягането в гумите трябва да се проверява на всеки 14 дни, когато гумите са студени. Избягвайте претоварването. Налягането в гумите трябва да се съобразява с товара на превозното средство. Комбинацията от прекалено висока скорост и ниско налягане е изключително вредна за гумите. Опитвайте се да избягвате движението покрай и върху бордюри, когато паркирате, тъй като това може да нарани стените на гумите. И четирите гуми трябва да бъдат еднакви и подходящи за вашия автомобил, като грапавата им нарязана повърхност трябва да бъде поне 2,5 мм. Проверявайте гумите при всеки признак на нараняване от камъни, стъкло, болтове или пирони, тъй като това може да доведе до проникване на влага в тях и повреждане на материала отвътре. Всяка гума, която е по-стара от осем години, не трябва да се използва повече, тъй като с годините каучукът започва да се разлага. Ако ви се случи да спукате гума, запазете спокойствие, дръжте волана изправен, намалете скоростта и оставете автомобила да се придвижи встрани от шосето, препоръчва ADAC.
Меките гуми повишават температурата, износват се и увеличават разхода на гориво.. Налягането в гумите трябва да се проверява на всеки 14 дни, когато гумите са студени. Избягвайте претоварването. Налягането в гумите трябва да се съобразява с товара на превозното средство. Комбинацията от прекалено висока скорост и ниско налягане е изключително вредна за гумите. Опитвайте се да избягвате движението покрай и върху бордюри, когато паркирате, тъй като това може да нарани стените на гумите. И четирите гуми трябва да бъдат еднакви и подходящи за вашия автомобил, като грапавата им нарязана повърхност трябва да бъде поне 2,5 мм. Проверявайте гумите при всеки признак на нараняване от камъни, стъкло, болтове или пирони, тъй като това може да доведе до проникване на влага в тях и повреждане на материала отвътре. Всяка гума, която е по-стара от осем години, не трябва да се използва повече, тъй като с годините каучукът започва да се разлага. Ако ви се случи да спукате гума, запазете спокойствие, дръжте волана изправен, намалете скоростта и оставете автомобила да се придвижи встрани от шосето, препоръчва ADAC.