Заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов откри националната кампания „Опознай България - 100 Национални туристически обекта" в Кюстендил. 15-те значими туристически обекта в Кюстендилска област бяха представени днес пред игуменът на Рилския манастир, Адрианополският епископ Евлогий, областният управител Владислав Стойков, кметът Петър Паунов. В залата на областна администрация присъстваха още представители на туристически организации, преподаватели, ученици.
Срещата откри областният управител Владислав Стойков, който заяви, че децата са нашето бъдеще и трябва да знаят какви ценности има родината ни и да я опознаят.
Пътеводителят ще бъде раздаден безплатно на всички ученици в областта. В брошурата са включени Рилският манастир, седемте рилски езера,Скакавишкият водопад, Конявската планина,Овчаренски водопад, водопадът Полска Скакавица, Кадин мост, връх Руен, Стобските пирамиди, манастирът в село Скрино, гейзерът в Сапарева баня, ХГ "Владимир Димитров- Майстора" и къщата на Димитър Пешев, средновековната черква "Св. Георги", Бобошевският манастир и РИМ "акад. Йордан Иванов" и Пиркова кула.
Адрианополският епископ Евлогий благодари, че Рилският манастир е поставен на първо място в брошурата и отбеляза грешка в нея, свързана с работното време. Манастирът работи не до 18.00 ч., както е посочено, а лятото до 19.30, зимата до 17.00 часа.
Заместник-министър Иво Маринов изказа надежда туристическият пътеводител да стигне до възможно до най- много деца, защото това е начинът да заобичат родината. Той призна, че за някои от туристическите обекти чува за първи път и се надява да види скоро.
"Националното движение "Опознай България" е уникално за цял свят, много наши партньори от балканските страни благородно ни завиждат и участват в него. Горд съм, че Кюстендилска област се справиха първи с брошурата", заяви изпълнителният секретар на БТС Венцислав Удев.
Кметът Петър Паунов гарантира, че общината ще направи всичко възможно, пътеводителят да стигне до всички ученици в областта.
Издаването му е част от съвместна кампания на областна администрация,община Кюстендил, БТС и ТД "Осогово".