Временно ще бъде спряно укрепването на срутището по пътя за Рилския манастир. Това съобщиха от АПИ, уточнявайки, че спирането е заради предстоящите църковни празници Голяма Богородица и Успение на св. Йоан Рилски Чудотворец.
Укрепителните дейности на срутището ще бъдат преустановени за периода 14-18 август, включително.
Районът на срутищeто е обезопасен, сигнализиран е с пътни знаци и временна светофарна уредба. Трафикът в отсечка от около 250 м се осъществява в една лента като се пропуска със светофар и при необходимост се регулира и от сигналисти. Шофьорите трябва да карат внимателно, да спазват поставената сигнализация и ограничение на скоростта от 40 км/ч., допълниха от АПИ.
Изградиха 40 м от подпорната стена на пътя за Рилския манастир
Техническият проект предвижда да се изгради укрепителна стоманобетонна /джоб/ стена с дължина от 150 м и височина 4.1 м, която да поеме натоварването на част от срутищното тяло и то бъде подсилено с микропилоти и анкери. Една трета от подпорната стена вече е готова и се изпълнява анкерирането й. Продължава работата по изграждането на останалата част от съоръжението с полагане на основи и подложен бетон.
За укрепване, стабилизация и ерозионен контрол на ската ще бъде положена геокомпозитна рогозка, покрита с високоякостна стоманена мрежа, която ще бъде закрепена със стоманени анкери и монтажни скоби. Ще бъде извършен и хидропосев и ще се изгради предпазен отводнителен окоп.
Ремонтните дейности предвиждат възстановяване на пътната настилка, както и пълно изграждане на пътната конструкция в дестабилизирания участък.
Укрепителните дейности на срутището ще бъдат преустановени за периода 14-18 август, включително.
Районът на срутищeто е обезопасен, сигнализиран е с пътни знаци и временна светофарна уредба. Трафикът в отсечка от около 250 м се осъществява в една лента като се пропуска със светофар и при необходимост се регулира и от сигналисти. Шофьорите трябва да карат внимателно, да спазват поставената сигнализация и ограничение на скоростта от 40 км/ч., допълниха от АПИ.
Изградиха 40 м от подпорната стена на пътя за Рилския манастир
Техническият проект предвижда да се изгради укрепителна стоманобетонна /джоб/ стена с дължина от 150 м и височина 4.1 м, която да поеме натоварването на част от срутищното тяло и то бъде подсилено с микропилоти и анкери. Една трета от подпорната стена вече е готова и се изпълнява анкерирането й. Продължава работата по изграждането на останалата част от съоръжението с полагане на основи и подложен бетон.
За укрепване, стабилизация и ерозионен контрол на ската ще бъде положена геокомпозитна рогозка, покрита с високоякостна стоманена мрежа, която ще бъде закрепена със стоманени анкери и монтажни скоби. Ще бъде извършен и хидропосев и ще се изгради предпазен отводнителен окоп.
Ремонтните дейности предвиждат възстановяване на пътната настилка, както и пълно изграждане на пътната конструкция в дестабилизирания участък.