Община Дупница е готова с част от мерките за подпомагане на здравните услуги и икономическите мерки за подпомагане на местния бизнес. Въведеното извънредно положение в страната във връзка с разпространението на коронавирус наложи да бъдат предприети действия.
"Имаме вече готовност и сме набелязали конкретни стъпки. Разбира се, те са отворени за бъдещи корекции и допълнения, тъй като ситуацията, в която е страната не може да бъде определена с конкретна крайна дата. Много е важно да създадем според възможностите на една Община, условия за работещите в здравния сектор. Визирам всички служители от общинска болница. Не е тайна, че предвид ситуацията в страната, приходите в здравните заведения са намалели, което е напълно нормално и няма как това да не се отрази и в МБАЛ "Св.Иван Рилски". Ние като Община сме длъжни да отговорим адекватно в тези трудни моменти най-вече към лекарите, сестрите и целия персонал, които са на първа линия в борбата с вируса и на практика са в огъня. Постоянно поддържам връзка с прокуриста Мария Иванова и с д-р Крум Бонев и съм наясно с неимоверните усилия, които полагат всички служители по 24 часа, 7 дни в седмицата. Направи сме своите вътрешни разчети и едната мярка, която ще се предприеме е Община Дупница да гарантира безпроблемното получаване на месечните възнаграждения за периода на извънредната ситуация.
Предвид на факта, че няма как да се обвържем с краен срок за мерките, няма как да посоча и конкретна цифра във финансовото отношение, която ще бъде необходима всеки месец на МБАЛ. Това е най-малкото, което можем да направим за тези хора, които освен за пациентите, трябва да се грижат и за своите семейства. Средствата ще бъдат от бюджета на Община Дупница", обясни мотивите си инж.Чимев. "Казал съм на ръководството, че по всяко време на денонощието могат да ме търсят за съдействие при нужда или проблем от всякакъв характер, който аз и екипът ми, като местна власт да може да съдействаме за решаването", допълни кметът.
Друга част от мерките касаят директно местния бизнес. "От цялата ситуация, сериозни загуби търпи и местния бизнес, най-вече дребния. В обхвата на вариантите, които сме заложили попадат над 250 търговски обекти, включително и в ГУМ. На този етап сме се спрели на вариантa - да не се плащат наеми за определен период от време, който е в зависимост от ситуацията. Изрично подчертавам, че това са временни мерки, които е възможно да претърпят корекции, тъй като ситуацията в страната е динамична и не е ясно колко ще продължи. За улеснение и на самите наематели, ще могат да подават заявления по електронната поща на Общината за такова освобождаване, а служителите ни ще извършват проверки, за да няма злоупотреби. Прогнозните загуби за бюджета от наемите за април и май очакваме да бъдат в размер на около 70 000 лева, но това в случая не е най-важното. Коментираме и други мерки за подпомагане на местния бизнес и засегнатите работещи в бранша, както и за подпомагане на здравния ни сектор, но те са в зависимост от обстановката в страната. Предложенията ми, вярвам, че ще срещнат подкрепа у Общински съвет. Всички тези мерки предполагат и корекции в бюджета за тази година", каза още инж.Чимев.
"Сроковете за данъците за физическите лица и фирмите в община Дупница знаете са вече удължени, а предстои да бъде удължен и срокът за такса битови отпадъци, след като предложението ми за това бъде разгледано от Общински съвет. Искрено вярвам и се надявам, че бизнесът в общината ще бъде отговорен и към своите служители и ще се възползва от възможността, която дава правителството за 60-процентно подпомагане на месечните заплати. Все пак е жизнено важно да се запазят в максимално възможният брой работните места на хората", заключи инж.Чимев.
"Имаме вече готовност и сме набелязали конкретни стъпки. Разбира се, те са отворени за бъдещи корекции и допълнения, тъй като ситуацията, в която е страната не може да бъде определена с конкретна крайна дата. Много е важно да създадем според възможностите на една Община, условия за работещите в здравния сектор. Визирам всички служители от общинска болница. Не е тайна, че предвид ситуацията в страната, приходите в здравните заведения са намалели, което е напълно нормално и няма как това да не се отрази и в МБАЛ "Св.Иван Рилски". Ние като Община сме длъжни да отговорим адекватно в тези трудни моменти най-вече към лекарите, сестрите и целия персонал, които са на първа линия в борбата с вируса и на практика са в огъня. Постоянно поддържам връзка с прокуриста Мария Иванова и с д-р Крум Бонев и съм наясно с неимоверните усилия, които полагат всички служители по 24 часа, 7 дни в седмицата. Направи сме своите вътрешни разчети и едната мярка, която ще се предприеме е Община Дупница да гарантира безпроблемното получаване на месечните възнаграждения за периода на извънредната ситуация.
Предвид на факта, че няма как да се обвържем с краен срок за мерките, няма как да посоча и конкретна цифра във финансовото отношение, която ще бъде необходима всеки месец на МБАЛ. Това е най-малкото, което можем да направим за тези хора, които освен за пациентите, трябва да се грижат и за своите семейства. Средствата ще бъдат от бюджета на Община Дупница", обясни мотивите си инж.Чимев. "Казал съм на ръководството, че по всяко време на денонощието могат да ме търсят за съдействие при нужда или проблем от всякакъв характер, който аз и екипът ми, като местна власт да може да съдействаме за решаването", допълни кметът.
Друга част от мерките касаят директно местния бизнес. "От цялата ситуация, сериозни загуби търпи и местния бизнес, най-вече дребния. В обхвата на вариантите, които сме заложили попадат над 250 търговски обекти, включително и в ГУМ. На този етап сме се спрели на вариантa - да не се плащат наеми за определен период от време, който е в зависимост от ситуацията. Изрично подчертавам, че това са временни мерки, които е възможно да претърпят корекции, тъй като ситуацията в страната е динамична и не е ясно колко ще продължи. За улеснение и на самите наематели, ще могат да подават заявления по електронната поща на Общината за такова освобождаване, а служителите ни ще извършват проверки, за да няма злоупотреби. Прогнозните загуби за бюджета от наемите за април и май очакваме да бъдат в размер на около 70 000 лева, но това в случая не е най-важното. Коментираме и други мерки за подпомагане на местния бизнес и засегнатите работещи в бранша, както и за подпомагане на здравния ни сектор, но те са в зависимост от обстановката в страната. Предложенията ми, вярвам, че ще срещнат подкрепа у Общински съвет. Всички тези мерки предполагат и корекции в бюджета за тази година", каза още инж.Чимев.
"Сроковете за данъците за физическите лица и фирмите в община Дупница знаете са вече удължени, а предстои да бъде удължен и срокът за такса битови отпадъци, след като предложението ми за това бъде разгледано от Общински съвет. Искрено вярвам и се надявам, че бизнесът в общината ще бъде отговорен и към своите служители и ще се възползва от възможността, която дава правителството за 60-процентно подпомагане на месечните заплати. Все пак е жизнено важно да се запазят в максимално възможният брой работните места на хората", заключи инж.Чимев.