По повод постъпилите въпроси от страна на журналисти относно входиран в Областна администрация Хасково сигнал от кмета на община Хасково Добри Беливанов относно Решение №596/26.01.2018г. на Общински съвет Хасково, Областният управител Станислав Дечев заявява:
„Съгласно ЗМСМА Областният управител упражнява контрол за законосъобразност на актовете на общинските съвети. Областният управител може да върне само незаконосъобразните актове за ново обсъждане в общинския съвет или да ги оспорва пред съответния Административен съд. „Това е мое задължение и аз го изпълнявам всеки месец за 11 общински съвети в област Хасково, в това число и за Общински съвет Хасково. Мое задължение по закон е да следя за законосъобразността на взетите решения и аз го изпълнявам. Въпросното решение, както и всички останали решения, гласувани на 26 януари 2018 година, са постъпили в Областна администрация и все още тече срокът за тяхната законосъобразна проверка.
Но в същото време, същият Закон, дава много по-големи права на кмета на общината, в случая на г-н Беливанов. Той може да върне за ново обсъждане незаконосъобразните или нецелесъобразните актове на общинския съвет, или да оспорва незаконосъобразните актове пред съответния Административен съд и да иска спиране на изпълнението на общите административни актове и действието на подзаконовите нормативни актове. / чл.45 (5) от ЗМСМА/.
Затова недоумявам защо кметът на община Хасково не изпълнява своите задължения по закон, а изпраща сигнал за конкретното решение до мен и до Прокуратурата. В писмото си до мен той пише: „Мотивите ми да считам, че решението на Общинския съвет е незаконосъобразно се изразяват в следното“ … и цитира няколко свои основания. Тогава защо след като той счита решението за незаконосъобразно, не изпълни задължението си по закон и не оспори решението пред съда?!
Аз изпълнявам Закона и ще изляза с решение в срок. Същото би трябвало да прави и кметът. Да изпълни закона. А не да определя върху кого „пада тежестта за следене на законосъобразността на решенията на местния парламент“, както бе посочено от пресцентъра на община Хасково“.
„Съгласно ЗМСМА Областният управител упражнява контрол за законосъобразност на актовете на общинските съвети. Областният управител може да върне само незаконосъобразните актове за ново обсъждане в общинския съвет или да ги оспорва пред съответния Административен съд. „Това е мое задължение и аз го изпълнявам всеки месец за 11 общински съвети в област Хасково, в това число и за Общински съвет Хасково. Мое задължение по закон е да следя за законосъобразността на взетите решения и аз го изпълнявам. Въпросното решение, както и всички останали решения, гласувани на 26 януари 2018 година, са постъпили в Областна администрация и все още тече срокът за тяхната законосъобразна проверка.
Но в същото време, същият Закон, дава много по-големи права на кмета на общината, в случая на г-н Беливанов. Той може да върне за ново обсъждане незаконосъобразните или нецелесъобразните актове на общинския съвет, или да оспорва незаконосъобразните актове пред съответния Административен съд и да иска спиране на изпълнението на общите административни актове и действието на подзаконовите нормативни актове. / чл.45 (5) от ЗМСМА/.
Затова недоумявам защо кметът на община Хасково не изпълнява своите задължения по закон, а изпраща сигнал за конкретното решение до мен и до Прокуратурата. В писмото си до мен той пише: „Мотивите ми да считам, че решението на Общинския съвет е незаконосъобразно се изразяват в следното“ … и цитира няколко свои основания. Тогава защо след като той счита решението за незаконосъобразно, не изпълни задължението си по закон и не оспори решението пред съда?!
Аз изпълнявам Закона и ще изляза с решение в срок. Същото би трябвало да прави и кметът. Да изпълни закона. А не да определя върху кого „пада тежестта за следене на законосъобразността на решенията на местния парламент“, както бе посочено от пресцентъра на община Хасково“.