30 161 клиенти обслужи Офис Хасково на НАП за първите 2 месеца на годината. Най-търсената услуга е била „изясняването на здравен статус". Направили са го почти половината от гражданите, посетили Офиса през този период - 13 043 души.
Причините са две - промените в Закона за здравно осигуряване, съгласно които лицата с личен лекар следва да бъдат изрядни със здравните си вноски за 36 месеца назад, за да имат право на безплатни медицински услуги и въведената от тази година декларация Образец 7. Тя се подава еднократно от лицата, осигуряващи се сами. Заради увеличения поток от клиенти, в Офис Хасково на НАП бяха разкрити две допълнителни гишета. Само в последната седмица на месец февруари здравния си статус са проверили почти 2 700 души, съобщават от НАП. Голяма част от тях едновременно с това са подали и декларация Образец 7, срокът за която първоначално изтичаше именно в края на февруари, но впоследствие бе удължен до 30 юни.
Услугата „изясняване на здравен статус" изпреварва по брой клиенти „подаването на данъчни или осигурителни декларации", въпреки че в момента текат сроковете за декларациите за корпоративен данък и за доходите на физическите лица от миналата година. На трето място се нарежда „издаването на удостоверения за наличие или липса на данъчни и осигурителни задължения".