Мустакът на Стефан Димитров- тема на закачки и в местния парламент
Мустакът на Стефан Димитров- тема на закачки и в местния парламент / DarikNews

С нова визия е от началото на този месец председателят на общинския съвет в Димитровград. Мустаците на Стефан Димитров предизвикаха кулоарни дискусии и шеговити реплики в залата на местния парламент и на днешната сесия. Оказа се, че един от най-коментираните мустаци в община Димитровград за последните близо 30 дни, е в подкрепа на глобалното движение Movember, чиято цел е да провокира общественото внимание към един от най-сериозните проблеми на мъжкото здраве - рака на простатата. Името на движението идва от съчетанието на две английски думи mo - жаргон за мустаци, и November - месец ноември, посветен на информационна кампания и кампания за набиране на средства за научни изследвания на болестта. За популяризиране на инициативата от Movember призоват всички мъже да си пуснат мустаци и да се включат в публични дискусии на здравна тема, сподели Стефан Димитров.

Мустакът на Стефан Димитров тема на закачки и в местния парламент
netinfo

Кампанията има две страни - сериозна и забавна. Забавната част е да си пуснеш мустак, да го поддържаш и по този начин да привлечеш вниманието на околните. Сериозната страна обаче е да накараме мъжете да обръщат по-голямо внимание на своето здраве, пишат в страницата си в социалната мрежа организаторите на кампанията. България се присъединява към тази глобална инициатива от миналата година. Ракът на простатата е второто по честота онкологично заболяване на мъжете в зряла възраст. Той е лечим, ако се открие навреме, а се открива навреме само чрез преглед при уролог и туморен маркер. Изследването трябва да се прави всяка година! Окуражи своя приятел, баща, брат, колега, съпруг или дядо - любим и близък човек да се погрижи за себе си, призовават от Movember.

До момента в кампанията тази година са се включили 14 държави с над 412 000 души, като най-голям е броят на участниците във Великобритания, докато най-много дарения са обещани в САЩ - 1,3 млн. долара. Миналата година в Movember се включиха 1,1 млн. души от цял свят, като събраха над 92 млн. паунда. За 10 години благотворителната кампания се е разраснала от малка група приятели, измислили идеята в Австралия, до Южна Африка, Европа, Северна Америка и Азия. Набраните средства се даряват на благотворителни дружества за борба с рака във всяка от страните, които участват в нея.