За постъпили сигнали в EVN от клиенти относно различни опити за телефонни измами oт неизвестни лица информира електроразпределителното дружество. Според постъпилите сигнали клиентите получават телефонно обаждане от неизвестно лице, което се представя за служител на EVN. Въпросното лице изисква от клиента данни - име на титуляр на партида за електроенергия, адрес, както и информация относно членове на семейството и др. Клиентите на EVN не са се поддали на опитите за измама и са сигнализирали в телефонния център на компанията. Регистрираните в последния месец случаи са от районите на Димитровград, Хасково, Ямбол.
От дружеството обясняват, че в случаите, когато компанията актуализира данните на своите клиенти - чрез лично посещение или по телефон, - сътрудниците й се легитимират с име, фамилия и обясняват в детайли повода за посещението или обаждането. Всеки клиент може да извърши проверка за съответния сътрудник по име, фамилия и телефонен номер в денонощния телефонен център на дружеството на тел. 0700 1 7777.
От EVN напомнят още, че събиране на дължими суми за консумирана енергия или за технически услуги никога не се извършва в брой и на място от техници или отчетници на дружеството. Оттам съветват клиентите при всяко съмнение да сигнализират на денонощна телефонна линия 0700 1 7777. Дружеството съветва своите клиенти при подобни опити за измама да сигнализират и МВР.