Конкурсът се организира от Регионална туристическа асоциация „Стара планина”. Целта е да се повиши качеството на туристическите услуги в региона и налагане на по – висока конкурентноспособност на регионалния продукт. За туроператорите, предлагащи региона, както и за туристите, избрали да посетят Централна Стара планина- Знакът за качество е своеобразна гаранция за професионално и коректно обслужване и грижа за клиента. Всички обекти, участници в конкурсите се популяризират чрез интернет, местни, регионални и специализирани туристически медии.
Наблюдението на качеството на предлаганите услуги се извършва по системата “Таен клиент”, при която наети за целта специалисти посещават и наблюдават качеството на услугите в заявилите участие обекти. Паралелно с тази оценка се събират мнения на гостите на обектите чрез специални анкетни карти, разработени от РТА.
Оценката на обектите се извършва по критерии, разработени от РТА, а през 2008 г. има и малки нововъведения, касаещи екологосъобразната насоченост на фирмената политика. След присъждането на Знаците за качество тези, които са ги получили се състезават в съответната категория за Годишните награди на РТА.