Получените през миналата година оплаквания от пациенти в областната болница са били свързани преди всичко с отношението към тях, а не толкова с медицинското обслужване. Според директора на лечебното заведение д-р Нели Савчева проблемите са най-вече в комуникацията между медици и пациенти. По нейните думи в повечето случаи проверките показват, че всичко документално е добре, че за лечението са използвани скъпи медикаменти и е направено необходимото при престоя на болния. "Не можем още да свикнем, че отделянето на внимание за обясняване на заболяване, на усложненията, на придружаващите заболявания е неотменима част от лечението", коментира д-р Савчева.
Тя подчерта, че все пак лекарите са доста ангажирани и не винаги е възможно да се отделя толкова време за комуникация, колкото искат пациентите, но при всички случаи на следващ етап, трябва да бъде намерена възможност за разговор. В най-скоро време в болницата ще бъде въведено ограничение и на посещението на цивилни лица в стационара. "Влизането на близки на пациентите по всяко време пречи изключително на лечебния процес", каза още д-р Савчева.
Подробности в звуковия файл