Два пъти повече жалби и сигнали са постъпили в РИОКОЗ-Добрич за първите осем месеца на годината в сравнение със същия период на 2009-та, съобщават от ведомството. До 20 август са регистрирани 80 оплаквания, като 54% от тях са основателни, установили са инспекторите. Показателят за миналата година сочи, че с право са били 37% от получените сигнали.
Най-много - 30 жалби, са срещу лоши условия, при които се предлага храна в заведения - мръсна посуда, непочистени повърхности, липса на тоалетни, както и на топла и студена вода. Много голям брой (26) са недоволните от продажбата на храни с изтекъл срок на годност, с наличие на чужди тела в тях, видимо негодни за консумация (плесенясали). Особено през летния период постъпват сигнали и за наднормен шум от обекти, най-вече в курортната зона, съобщават още от РИОКОЗ.
Пет от сигналите са били препратени до други институции за решаване на проблема по компетентност. От РИОКОЗ - Добрич отчитат по-добро взаимодействие с Областната дирекция на МВР, ДВСК, общинските администрации, Комисията за защита на потребителите, Митническо бюро-Добрич, РЦЗ и Инспекцията по труда.