102 хиляди лева са събрани за месец от длъжници на ВиК - Добрич, съобщи за Дарик управителят на водното дружество Радослав Русев. Прекъснато е водоподаването на 210 клиенти в Добричка област, половината от които са жители на областния център. Голяма част от абонатите с прекъснато водоподаване са от община Крушари, която е сред общините с най-големи единични длъжници, подчерта Русев. В много от случаите задълженията на физическите лица надхвърлят 1 000 и 2 000 лева.
„За нас като дружество, което изпълнява и социални функции е важно хората да имат вода, за това съм убеден, че с голяма част от некоректните абонати ще постигнем споразумения за плащане” – обяви управителят на ВиК – Добрич.
Прекъсването на водата е само една от мерките за повишена събираемост, която прилага дружеството. Друга важна мярка е събирането на задълженията по съдебен път, информира Русев. Само за последната седмица са заведени над 285 дела срещу длъжници на ВиК. До момента присъдените вземания от всички до сега заведени дела са на стойност 2 млн. и 200 хиляди лева. „Важно е хората да разберат, че не е в техен интерес да се стига до завеждане на изпълнителни дела, защото това ги натоварва още повече финансово” – заяви ВиК – шефът.
Около 14 млн. лева са несъбраните вземания от водното дружество към момента, показват разчетите. Общите задължения на компанията пък възлизат на 25 млн.лева. Те са натрупани от няколко огромни заема към финансови институции, включително и от прословутия воден заем от преди повече от 10 години, припомни управителят. Според него комбинацията от няколко мерки като телефонни обаждания при втора или трета неплатена сметка, позвънявания на врата, напомнителни писма, съдебни изпълнения и прекъсване на водата, обхванати в една адекватна система, започва да дава резултати.
„Продължавам да бъда оптимист, че ВиК – Добрич не е обречено дружество. Изпращаме една изключително трудна година и равносметката не е розова. Но искам да влезем в 2013 година с може би малък, реалистичен и добре подреден инвестиционен план и с по- голяма вяра в служителите и техните възможности” – заключи Радослав Русев.