/ / ThinkStock/Getty Images
Служители на ОДМВР-Силистра продължават активната разяснителна кампания за превенция на телефонните измами сред хората от третата възраст. Целта е чрез срещи и разговори лице в лице информацията да достигне до максимален брой възрастни хора, които са сред най-уязвимите от този вид престъпна дейност.

телефонни измами Силистра
netinfo

Днес полицейски инспектор Пеньо Пенев проведе поредна среща с хора от третата възраст в един от пенсионерските клубове в областния град. За пореден път той разясни механизма, по който действат измамниците, и даде указания как трябва да се постъпва при попадане в подобна ситуация.

Полицейският инспектор подчерта, че полицията не взима пари от гражданите за изпълнение на служебните си задачи и посъветва възрастните хора никога и по никакъв повод да не дават пари на непознати.

Нова крупна измама в Силистренско - мъж се раздели с 16 000 лева

Още през пролетта на миналата година ОДМВР-Силистра стартира превантивната кампания, в рамките на която бяха проведени множество беседи в пенсионерските клубове и в малките населени места.

Със съдействието на Община Силистра бяха отпечатани флаери, а полицейски инспектори разлепиха постери с превантивна информация върху входовете на по-големите жилищни блокове, пощенски клонове, търговски обекти и други места, посещавани от повече хора.

Жертва на измама: 82-годишна жена окачи торбичка с 6500 лева на оградата си

Въпреки превантивната инициатива на полицията и активното сътрудничество на медиите в тази посока, възрастни хора от Силистренска област продължават да стават жертви на измамниците. През месец януари т.г. в ОДМВР-Силистра са регистрирани четири телефонни измами, а от началото на февруари - две, щетите от които надхвърлят 20 000 лв.

Затова ОДМВР-Силистра се обръща с апел към хората от активната възраст: "Поговорете с възрастните си близки за телефонните измами. Разяснете им какви са престъпните сценарии и похватите, чрез които измамниците въвличат в заблуждение жертвите си.

Посъветвайте ги да не се доверяват на телефонни обаждания и да не предоставят пари и ценности на непознати, независимо за какви се представят".