За следващите шест месеца автогаровата услуга ще се заплаща по досегашните цени от 4 лева с ДДС за всеки изпълнен курс при продадени билети над 7 лева - за това се споразумяха след двучасови дебати, превозвачи и „Пътнически превози" - собственик на Автогара - Добрич. Срещата между тях бе инициирана от кмета Детелина Николова след жалба от страна на превозвачите за необосновано високите цени на автогаровата услуга в Добрич.
Страните се договориха още, че ако продадените билети са под 7 лева превозвачите няма да заплащат услугата.
В своята жалба превозвачите, които изпълняват междуградски линии, договорирани с община Добрич и други общини посочват, че на фона на действащата икономическа криза и остър спад на пътникопотока и приходите, Автогара-Добрич завишава цените без да ги подложи на обсъждане и договаряне с тях. Според жалбоподателите е налице сблъсък на интереси, защото служители на автогарата продават билети от името и за сметка на превозвачите и по този начин осъществяват пряк контрол върху доходите им.
Превозвачите смятат, че фирмата собственик на автогарата е поставена и в привилегировано положение спрямо останалите превозвачи, защото ползва собствената си автогара безплатно и това й дава стопроцентово ценово предимство. Те предлагат да бъде обмислено организиране на алтернативна автогарова услуга.
Управителят на фирма "Пътнически превози" Валентин Василев, който е собственик на Автогара-Добрич представи данни за себестойността на услугата и организацията на транспортния процес. По думите му себестойността на автогаровата услуга в Добрич е по-висока в сравнение с реалната цена, която се заплаща от фирмите. Себестойността, която е изчислена на база всички необходими разходи е 4,90 с ДДС, а реално фирмите са заплатили за 2009 година средна цена на автогаровата услуга от 3,60 с ДДС.
Василев допълни, че при изпълнение на задълженията си по организиране на транспортния процес фирмата среща огромни проблеми с превозвачи, които не се съобразяват с нормативните изисквания и създават конфликтни ситуации на територията на автогарата. Управителят на фирмата, коментира, че е масова практика от превозвачите да оказват "натиск" върху пътниците да не си купуват билети от касите или едностранно да прекратяват изпълнението на курсовете за един или друг период от време.
В рамките на срещата превозвачите поставиха и проблеми, свързани със транспортната схема на територията на областта. Кметът на Добрич се ангажира да изпрати писмо до областния управител, в чийто компетенции са посочените проблеми.