Предлагат премахване на 4 тролейбусни линии
Предлагат премахване на 4 тролейбусни линии / Дарик Добрич

Публично обсъждане на новата транспортна схема на Добрич с граждани се проведе в бизнес залата на общината. По схемата работи екип от "Институт за транспортни изследвания" София с ръководител Тодор Анастасов. Той представи визията на специалистите за подобрения в градския транспорт на Добрич.

На администрацията ще бъде предложено да бъдат премахнати 4 от от 7-те линии на тролейбусния транспорт, каза Анастасов. Причините са, че много от сега съществуващите линии се покриват. Промяната ще направи и курсовете по-редовни, защото сега разписанието често не се спазва, сочи проучването, което специалистите правят от 15 март т.г..

Същото е положението и с автобусните линии - те са твърде много и се покриват, особено в централната градска част, което води до неефективност. В същото време има необслужени райони - като северната промишлена зона, магазини на няколко търговски вериги - по пътя за Албена и супермаркета до пожарната. Затруднения за превозвачите създават и нелоялните таксиметрови водачи, отбляза Анастасов. Той предлага линия 233 да пътува вече и до супермаркетите, освен до гробищата, промяна ще се търси и за автобус 304.

Анализът на специалистите показва, че натоварените линии в Добрич са 203, 213 и 301, докато 306, 304 и 204 са слабо използвани.

На публичното обсъждане присъстваха десетки граждани. Те направиха много и аргументирани предложения за промени в градския транспорт: да има превоз до Дома за стари хора; да се създаде връзка между кварталите "Дружба" и "Балик", както и рейсове събота и неделя от "Дружба" и бул."Русия" до болницата и до гробищата. Гражданите искат превоз до всички точки на града, който да поеме пътниците от пристигащия влак от София; уредени спирки с навеси и места за сядане в кв."Боряна", кв."Христо Ботев" и на ул."Отец Паисий" до пазара. Бяха направени предложения за подобряване на инфомрацията по спирките, както и за нови табели на превозните средства с по-едри числа с номерата им.