Община Добрич извърши сериозни ремонти в Централния кооперативен пазар и удовлетвори исканията на търговците, съобщиха от кметството в писмо до медиите.
Ремонтните дейности на стойност 31 500 лева са извършени на пазара през последните месеци. Средствата се осигуряват от общинския бюджет и са съобразени с искания на търговците от пазара. От около 13 години не е извършван никакъв ремонт по работните места, изключение е направената през 2000 год. желязна конструкция и оформяне на закрития пазар, посочват от общината. Сега са извършени 17 дейности, между които ремонт на съществуващия покрив от ПВЦ плат, монтаж на сенници, козирки, дървени скари пред масите, ремонт на съществуващата фургонна тоалетна и др.
„Продължи работата по планираните ремонтни дейности за 2013 г. по ускорен график - ремонт и пребоядисване на работните маси; осигуряване на подходи към основни места на хора с увреждания /инвалидни колички/ и майки с деца в колички; осигуряване и поддържане на нормална осветеност и контактно ел.захранване на работните места; окончателно разполагане на работни маси по схемата за разполагане в сътрудничество с наемателя на конкретното работно място или с групата наематели, заинтересовани от тяхната ориентация. Дейностите по текущото поддържане продължават съгласно график и бюджетен лимит по параграфите за 2013 г.
Резултатът от подобрените условия и удовлетворяване на исканията е, че и с новообособените пет работни места, или общо 164 бр., всички работни места /маси/ на долната зона са заети 100 %, а на горната /закритата/ част само 10 бр. към настоящия момент са свободни, т.е. има възможност за настаняване на още наематели при проявено желание от тях.
Приети са нови понижени с приблизително 14,6 % актуализирани размери на такси за ползване на работни места.
Приети са нови понижени размери на такси за месеци януари и февруари с 30 %.
Въведени са преференции при ангажирането на определени работни места от земеделски производители.
Приета е възможност за обособяване на работни места от 2 м² и терени за търговия с дръвчета от 6 м².
С информационните табели земеделските производители излязоха от анонимност и вече могат да показват своята продукция, а и купувачите ще знаят с кого контактуват. Осигури се информираност на гражданите и на временно пребиваващите в града хора, къде е мястото на пазара и че има охрана. На наемателите се предоставя безплатна тоалетна , а съпътстващите ежемесечни разходи /вода, ел.енергия, текущи ремонти, почистващи материали и труд/ се поемат от общинския бюджет. Подменена е част от охраната поради зачестили случаи на кражби и вандализъм. Чистотата и хигиената се поддържат на високо ниво.
Всички тези дейности са продиктувани от желанието на Община Добрич да продължи да работи в конструктивен диалог с бизнеса и земеделските производители”, се казва в писмото.