Община Добрич да изтегли дългосрочен кредит в размер на 1 760 618 лв. за погасяване на част от задълженията по наложената финансова корекция по пректа за депото в Стожер – такова предложение ще направи кметът Йордан Йорданов на сесията на Общинския съвет на 20 септември. Договорът за кредит ще бъде сключен с „Фонда за органите на местното самоуправление в България – ФЛАГ“ ЕАД.
Кметът на Добрич: Трябва да платим санкцията от 4 млн. лв. по проекта за депото
Сумата представлява дълг на община Добрич, която е бенефициент по проекта, към общините Добричка и Тервел. Първата построи пътя до депото, а втората – претоварна станция. Двете кметства си искат вложените средства, защото са теглили кредити и трябва да ги обслужват.
„Независимо че сме предприели стъпки за оспорване на финансовата корекция, ние се чувстваме длъжни да изтеглим този заем и да си платим задълженията към тези две общини, те са наши партньори”, коментира зам.-кметът Елка Димова. Община Добрич ще трябва да плати 57 вноски по 30 350 лева от 01.01.2017 г. до септември 2021 г. плюс последна вноска от 30 668 лева.
На предстоящата сесия ще се иска разрешение и за още един, краткосрочен заем - до 800 000 лева. Той ще се използва за покриване на текущи разходи в образованието, соц. дейности, културата и ремонти на улици. „Проблемите в образованието и соц. осигуряване са трупани от години, има недофинансиране и ние не успяваме да покрием разходите, коментира Димова.
Тя съобщи и данни за изпълнението на бюджета към 31 август. Данъчните приходи възлизат на 79,5% от годишния план или 5 163 793 лв. Ръстът спрямо същия период на м.г. е с 12%. Приходите от наеми и продажби на стоки и услуги са 59,87% на годишна база, но са 95% в сравнение със същия перид на м.г. От такса битови отпадъци са постъпили 4 017 331 лв., или 75% от годишния план.