/ ThinkStock/Getty Images
Заверка с апостил на документи, издадени от кметове и общински администрации се извършва в Областна администрация Добрич, информират оттам. Услугата се предоставя от 1 януари 2019 г. и вече има постъпили 6 заявления за заверяване на над 10 документа. Това е най-новата услуга, която се предлага в бюро „Комплексно обслужване“.

Тя е въведена след промяна в Закон за ратифициране на Конвенцията за премахване на изискването за легализация на чуждестранни публични актове.

Според новостите оправомощени да издават удостоверението по чл. 3, ал. 1 от Конвенцията са: Министерството на правосъдието - за актове на съдилищата и нотариусите; областните администрации - за документи, издавани от кметовете и общинските администрации; Националният център за информация и документация - за образователни документи; и Министерството на външните работи - за всички останали актове.

Промените, инициирани от Министерство на външните работи и приети от 44-ото Народно събрание, са в изпълнение на ангажимента на изпълнителната власт за подобряване на административното обслужване за гражданите и бизнеса.

Чрез децентрализиране на услугата и възлагането й на областните администрации се цели да се намали административната тежест и да се облекчат потребителите