Над 1000 сигнала за денонощие постъпват  в „Районен център  112 - Варна
Над 1000 сигнала за денонощие постъпват в „Районен център 112 - Варна / Дарик Добрич
Над 1000 сигнала за денонощие постъпват в „Районен център 112" - Варна
24173
Над 1000 сигнала за денонощие постъпват в „Районен център 112" - Варна
  • Над 1000 сигнала за денонощие постъпват в „Районен център 112" - Варна

Средно по 1000 - 1200 обаждания на денонощие постъпват на телефон 112 в Районния център във Варна, който обслужва областите Добрич, Варна, Шумен и Търговище, съобщи директорът на центъра Никола Вълев. По думите му основната част от повикванията са свързани с необходимостта от медицинска помощ за  хора в лошо здравословно състояние или за пострадали при злополука.

Броят на обажданията за ден зависи от климатичните условия, пътната обстановка или наличието на природно бедствие. При наводнението в Добрич в началото на август тази година само за 40 минути на телефон 112 са подадени над 100 сигнала от Добрич, посочи Вълев.

Телефон 112 е създаден с цел да бъде лесна и бърза контактна точка за всички граждани, които имат нужда от намесата на службите за спешно реагиране - полиция, гражданска защита, спешна - медицинска помощ, противопожарна служба, планинската спасителна служба, морска администрация, припомни Вълев. 

Обслужват се обаче и повиквания, които не са от спешен характер, като в тези случаи информацията се подава към съответните институции и служби, които биха моли да я ползват. Сигнал за паднало дърво на улицата например, което не застрашава живота на хора, се пренасочва към съответната община, за да може тя да вземе мерки за отстраняването му, обясни Никола Вълев.

Той беше в Добрич заедно с експерти от „Районен център 112"  във Варна, за да представят Националната система за спешни повиквания, която функционира в страната повече от година. Инициативата се провежда в рамките на Националната информационна кампания „112 - Вашият  SOS номер" с цел  да се повиши информираността на българските граждани за предимствата и случаите на ползване на услугата 112.

Участие в семинара в Добрич взеха директори на училища,  педагози, ученици и експерти от Регионалния инспекторат на министерството на образованието.  

Още по темата можете да чуете от Никола Вълев в прикачения файл.