Чуждите туристи не познават България, показват маркетинговите изследвания
Чуждите туристи не познават България, показват маркетинговите изследвания / Дарик Добрич - архив

Гърция, Турция, Австрия и Чехия са най-конкурентните страни на България като туристически дестинации. Това показват изследванията, представени за пръв път от "Обединение за бранд България" на информационна среща, организирана от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма в Пловдив. Форумът е по повод разработването на стратегия за бранд „България", който трябва да бъде въведен до началото на февруари 2013г.

Според оценките на чуждестранните туристи, дадени по 28 атрибута в 15 вида туризъм, България не превъзхожда с нищо конкурентните си страни. Въпреки прекрасните летни и зимни курорти и благоприятния климат, чуждите туристи смятат, че страната ни е по-малко предпочитана при избора им на ваканция. Слабите оценки са предимно заради лошата инфраструктура, липсата на чистота и сигурност, показват още резултатите от маркетинговите проучвания.

Изследванията по отношение на възприятията и познатостта на страната ни като туристическа дестинация отчитат, че 35% от туроператорите, които работят с България, не знаят какво да кажат за развитието на туризма у нас, което е доста притеснително, отчитат от министерството.

През 2011 г. България е посетена от близо 9 млн. чуждестранни туристи, като 2,5 млн. от тях са преминали транзитно през страната ни. Близо 50% от почиващите у нас са чужденци. Те формират 70% от приходите в бранша. Чуждият турист харчи средно между 80 и 88 евро на ден и въпреки слабата конкурентност на България като атрактивна туристическа дестинация, 90 на сто от почиващите чужденци са доволни от ваканциите си и заявяват, че биха се върнали отново.

Разработването на новия бранд на България трябва да представи страната ни като целогодишна дестинация - атрактивна и достъпна, с конкурентни туристически продукти и възможност за разглеждане на много забележителности. Фокусът на туристическия поток, който страната ни ще привлича, трябва да бъде насочен приоритетно към 4 страни – Германия, Русия, Румъния и Великобритания, показват изследванията, които включват над 15 чуждестранни пазара и десетки туроператори.

До февруари 2013г ще бъде готов и един пилотен регионален бранд, който ще се превърне в образец за разработване на всички останали в страната.