43 506 658 лева ще бъде бюджетът на Добрич за 2013 г., ако проектът за него бъде одобрен от общинските съветници на 26 февруари. 25 млн.лева от него са приходи от държавно делегирани дейности, а 18 млн.лева - от местни дейности.
Като "реалистична прогноза на приходите и консервативна политика на разходите", определя бюджета финансовият зам.-кмет на Добрич Иван Колев. Заложени са с 1.3 млн.лева повече обща субсидия от централния бюджет спрямо 2012 г..
Местните приходи са планирани с близо 2 млн.лева по-малко. От имуществени и други данъци в хазната се очаква да влязат 6 095 000 лева, а от такси, продажби, наеми, лихви, помощи и др. неданъчни приходи - 12 288 205 лева. В проекта е записано, че ще бъде продадена общинска собственост за 1.6 млн.лева, от концесии се очаква да постъпят 230 000 лева.
Разходната част на бюджета, която е равна на приходната, се състои от 25 млн.лева за държавни дейности и 17 млн.лева за местни дейности. 16.5 млн от държавните са за заплати, 4 млн.лева - за издръжка. От местните 11.2 млн.лева са за издръжка, 1.4 млн.лева за капиталови разходи, 2.5 млн.лева са за възнаграждения. Намалени са в сравнение на 2012 г. повечето разходи, освен парите за заплати и осигуровки и членски внос.
Образованието е основното перо в бюджетните разходи на община град Добрич - 47%; 20% или 8.9 млн.лева са за жилищно строителство, БКС и опазване на околната среда; 9% - 3.9 млн.лева за държавните служби; 8% - 3.5 млн.лева са за култура, 7% за социални дейности, 5% за здравеопазване. 199 900 лева отиват за отбрана и сигурност, 850 900 лева - за икономически дейности и услуги. Със 700 000 лева ще бъдат подпомогнати спортните клубове в града.
Чуйте какво каза Иван Колев в аудиото. Може да прочетете отчета на бюджет'2012; проекта за бюджет'2013 и протокол от публичното обсъждане - тук, в прикачените към дневния ред материали.