Галя Желязкова
Галя Желязкова / ГЕРБ-Бургас
„По маршрута на третокласния път Варна – Оризаре – Каблешково – Слънчев бряг – Бургас всеки ден пътуват десетки граждани, а през летният сезон потокът се увеличава значително. Отсечката е в лошо състояние, това води до затруднения за пътуващите и създава предпоставки за пътни инциденти. Пътната настилка е компрометирана, асфалтът от двете страни на платното е разрушен, липсват и банкети. Разминаването на два автомобила на практика е трудно и рисково“. Така народният представител от ГЕРБ-Бургас Галя Желязкова се обърна към ресорния министър Петя Аврамова в рамките на парламентарен контрол. Бургаският депутат коментира от трибуната, че въпросният проход е единствената алтернатива на път по направление на курортния комплекс Слънчев бряг-Обзор. И настоя да получи отговор- кога предстои да се извърши ремонт на Дюлински проход?
 
Тя допълни, че извършените ремонти до момента на места не са достатъчни и не дават голям ефект за подобряване на състоянието на пътя.

По думите на регионалния министър Петя Аврамова в инвестиционната програма на АПИ за 2019 г. е заложено изготвянето на технически проект за обект „Път III-906 /I-9/ – (Старо Оряхово – Обзор) – Гюльовца – Каблешково – I-9 от км 0+000 до км 65+674“. Това е и цялата му дължина. Целта е възстановяване и подобряване на настилката, както и нормалното отводняване на пътя.

„От отговора на министър Аврамова стана ясно, че  на 11 март тази година АПИ е сключила договор с избрания проектант. Срокът за изпълнение на поръчката е 150 календарни дни. Проектантът трябва да извърши геодезически измервания, конструктивно обследване и разработване на технически проект за ремонт на 9 големи съоръжения, инженерно-геоложки проучвания и изработване на цялостен технически проект. Стойността на договора е 462 000 лв., като от тях 420 000 лв. са за проектно-проучвателни работи,  а 42 000 лв. за авторски надзор“, коментира бургаският депутат.

Към момента проектантският екип разработва първи междинен етап от техническия проект - подробно геодезическо заснемане, геометрично решение на пътното трасе, включително и пътните кръстовища, оглед на големи съоръжения и предложения за необходими ремонтно-възстановителни работи, предложения за локални ремонти на настилката, инженерно-геоложки доклад.

До края на месец май тази година предстои проектните материали по първи междинен етап да бъдат внесени в АПИ за разглеждане на Експертен технико-икономически съвет.