Задават се жестоки глоби за шофьорите с повтарящи се нарушения
Задават се жестоки глоби за шофьорите с повтарящи се нарушения / netinfo

По-сериозни санкции и наказания могат да постигнат по-добри резултати за безопасността на движение в България - смята зам. председателят на парламентарната комисия по транспорт Иван Вълков.

В интервю за Дарик бургаския депутат от ГЕРБ сподели, че според него слабите места в Закона за движение по пътищата са свързани наказанията за водачите, които са били заловени два или три пъти след употреба на алкохол или след шофиране без документ за правоспособност. В момента анализите показват, че 30% от нарушителите извършват едно и също неспазване на закона повече от един път.
Иван Вълков е категоричен, че в настоящия си размер санкциите за този тип нарушение не оказват възпиращ ефект пред недобросъвестните водачи и затова трябва да бъдат увеличени.
Г-н Вълков сподели, че с колегите си от парламентарната комисия обмислят вариант за разделяне на Закона за движение по пътищата на две части. В първата ще бъдат разположени текстовете, които регламентират административно -наказателните разпоредби, т.е глобите и санкциите, а в другата част да бъдат свързани с безопасността, т.е с обученията на водачите на МПС и техническото състояние на автомобилите. Там влизат годишните технически прегледи и ремонтите на автомобилите.
В последните 12 години този закон е променят 57 пъти.
Членовете на комисията по транспорт в Народното събрание разчитат много на предстоящото влизане в действие на моблините камери и издаваните от тях електронни фишове за намаляване на нарушенията. Изчисленията показват, че за България са необходими между 450 и 500 такива устройства, за да се обхванат плътно и да се контролират успешно автомобилите и водачите им по цялата републиканска мрежа.
В момента камерите от този тип са около 170, а за закупуването на останалите ще се ползват събраните от глоби във фонда за безопасност 20 млн. лв.