Трафикът в Несебър става все по-сериозен проблем с всяка следваща година, особено в пика на туристическия сезон. Общинският съветник в местния парламент - Атанас Терзиев, дава седем адекватни и реалистични идеи за облекчаване на движението по централните улици в общината. Те могат да се случат съвсем скоро за да може през следващият сезон да има по-добри условия за гражданите, бизнеса и с безопасност на пътя.
"С изключение на главния път Бургас – Варна, най-натовареният участък в община Несебър е улица „Първа“ в Слънчев бряг. Задръстването по нея обикновено се влошава в следобедните часове, когато автобусите с работниците и летовниците напускат курорта. Това предизвиква огромни опашки от автобуси по спирките и тотално блокира трафика по улицата. Решението на този проблем е в няколко иновативни решения. На първо място е изграждане на алтернативен маршрут. Това ще стане с улица, която да е паралелна на ул. „Първа“. Тя ще започва от кръговото кръстовище на входа на града, при отбивката за кв. Черно Море и продължава на север до супермаркет „Младост“ в Сл. Бряг. Тази улица вече е частично изградена. Трябва да се свържат отделните сегменти с нов път", коментира Атанас Терзиев.
По думите му, важна част от този проект е и изграждането на втори мост на р. Хаджийска, за да свърже участъците от двата бряга. Той е категоричен, че това е решение, което стои пред очите на всички вече години наред. "По този начин голяма част от трафика от ул. „Първа“ ще се пренасочи. Така ще се случи и с автобусите, превозващи сезонните работници, които са сред основните причини за задръстванията на ул. „Първа“", допълва Терзиев.
Друга важна част от цялостното решение на Терзиев за облекчаване на трафика е изграждане на нова автогара на входа на Несебър. Той уточни, че има отреден терен на територията на бившето предприятие „Възраждане“. Така трафикът на големи междуградски автобуси по централната улица в Сл. бряг и в гр. Несебър ще бъде преустановен. В плана на Атанак Терзиев влиза и реорганизация на вътрешните линии на градския транспорт, които така или иначе се движат по тези маршрути, за да осъществят връзка с новата автогара.
Според него на входа на града трябва да се изгради буферен паркинг за посетителите, който отново ще бъде свързан с вътрешните линии на градския транспорт. За паркинга също има подходящ общински терен.
Разчетите на общинския съветник, включват и буферен паркинг в Равда и Обзор, който ще облекчи значително движението по централните улици в двете населени места.
Той е категоричен и за друго - Общината трябва да подкрепи алтернативните методи за персонален транспорт, като спешно изгради пешеходна и велоалея от Слънчев бряг до с. Тънково и до с. Кошарица.
Последната част от скоростния път Слънчев бряг - Бургас трябва да се довърши от държавната Агенция Пътна Инфраструктура. Това е отсечката от „КПП Кошарица“ до гранд маркет „Жанет“.
"Казусът с транспорта трябва да се реши незабавно, защото не е само въпрос на удобство, но е пряко свързан с пътната безопасност, общественото здраве и условията за бизнеса", заяви Атанас Терзиев. Неговата цел е обаче гражданите да се запознаят с предложенията му и да дадат своето мнение и коментар за тях.