„Шведска маса” се блъсна челно в правителствен кортеж
„Шведска маса” се блъсна челно в правителствен кортеж / колаж: Златина Гайдажиева
„Шведска маса” се блъсна челно в правителствен кортеж
38702
„Шведска маса” се блъсна челно в правителствен кортеж
  • „Шведска маса” се блъсна челно в правителствен кортеж

И почна още един седмоднев и хората по агората, чуха че бойните Му каляски, на Онзи Що Когато Вот На Доверие Иска И Получава, блъснали човечец някакъв. И мълвата обиколи земята, колкото една човешка длан, но думите на човечеца лъжовни оказаха се, защото Човекът С Четири Шева На Челото рече, че казал бил на своите кочияши и коняри да спират пред зебра, демек и на мравката път да правят.

Така ясно стана, че не може Неговите каляски да са виновни и хората разбраха, че по пътя когато се движат и с кортежа Му се срещнат, с Неговия или с на друг нотабил, винаги виновни ще са, че на пътя били са.

И тъй без знак за път предимство и в нарушение на поне 24 закона почна пак скверното предаване „Шведска маса”, а изчадията сатанаилеви Весо Максимовсон и Красимир Калудовсон заплещиха думи обидни и ругателни за човешкия род.

Първо възвестиха проявата си с гръцки рап, а тромавите им опити за превод на текста докараха членките на дружеството за българо-гръцка филия, демек дружба, до потрес.

Последва и песен на славея на Карпатите Ромика Пучеану, а музикалният инвалид Калудовсон сравни акордеониста на примата с Жан Мишел Жар.

"Много рано ви удариха слънчевите протубернаси, май”, коментира изявите на водещите слушателят Ники. Той обяви новата си теория за хелиоцентричност, според която слънчевите изригвания всъщност били слънчеви оригвания и двамата водещи били тяхна неизменна част.

Максимовсон и Калудовсон толкова се зарадваха на обвиненията към тях за малоумие, че се въодушевиха и избъбриха чутовната простотия за наличието на грип по рибите и по-специално за шап по калкана.

Нов слушател заклейми музикалния редактор на предаването, заради радиоизпускането на погребалната, според него, песен на Панайот Панайотов „Пейте, другари чавдарци”. На човека беше обяснено, че тази песен не е погребална, а е химн на монтажния цех в заводите „Чавдар”. Слушателят обясни, че именно защото заводите фалирали, затова песента била погребална.

По едно време на вниманието на общо тринайсетте официални слушатели на предаването, на доброволците слушатели от Центъра за психично здраве и на слушателите от СРС отдела беше предложена като тема за разискване „Защо българските политици не поемат вината и опасни ли за здравето на хората правителствените кортежи”

Първо се включи Борислав от Пловдив и призна, че на година изминава с камиона си по 120 000 километра по републиканската пътна мрежа. Асът на волана обяви, че никога не е имал проблем с кортежите, може би защото те трудно биха го изтласкали от пътя заради големия тонаж на возилото му. Човекът също обясни, че гледа огледалата за обратно виждане и изрази силното си съмнение в уменията на жените-шофьорки.

Иван Терзиев предложи да се направят отделни магистрали за премиера, за президента и за председателя на Народното събрание, че да не се смесват с простосмъртните и да не се стига до катастрофи с кортежите им.

После слушателят обясни навика на политиците да не поемат вината с това, че са безгрешни.

Бате Коста обвини водещите, че Му вменяват вина на първенеца български и припомни, че когато Той (не бат Коста, а Той!) сам си карал колата допреди година-две, никога не е правил нарушения по пътя

След това разказа, че веднъж шофьорите на депутата Яне Янев почти го избутали от пътя към Айтос, защото карали като изоглавени. Бате Коста обясни, че нито един служител на КАТ никога няма да глоби служител на НСО, защото мечтае да му стане колега.

Ники пък взе думата, за да каже, че който не обича политически кортеж, трябва да ходи пеш.

След него Стефан Петров накара всички да се замислят какъв ще е кортежът на Трактора, ако той стане президент. Максимовсон предположи, че кортежът ще е съставен от... трактори и тракторици.

Стефан призна, че не е видял български политик да поеме вината и прецени, че това е заради липса на морал. После предложи реформа в съдебната система, като основен детайл в нея беше условието българските съдии да стават такива след 45 години, за да имат натрупани пари и опит и да не се поддават на корупция.

Радо Русев попита защо са пуснали Трактора на свобода и обясни, че политиците не поемат вина, защото първият ни политик като малък лъжел майка си, че ходи на уроци по френски, а всъщност играел на мач.

Софиянецът Емил Захариев разкри, че според него в кортежите има доста глупави, които пазят политиците с мускули и си пазят заплатите със същото. После призна, че веднъж му счупили страничното огледало с палка и нарече кортежниците „мутри”.

Емил сподели, че поведението на тези служби предизвиква отвращение и желание за съпротива у хората.

Накрая призна, че ще гласува на изборите за онзи политик, който си признае вината.

В рубриката за поезия  критичката Пача Варенская обсъди стихосбирката на Незабравка Дащнева. Младото 44- годишно дарование призна, че винаги му влиза, дори и по време на криза.

Това и други скандални признания изчервиха слушателите, но не и водещите. Максимовсон дори употреби глагола „акам” в ефир, а пък Калудовсон изчете думата „ташаци”, слава богу не на рояци.

Ето и пълният критичен анализ:

Днес ще ви представя младата бургаска поетеса Незабравка Дащнева. И нейната първа поетична книга „Преизпълнена съм със”. Това са силни и незабравими строфи, които ви преизпълват още при пръв, незаангажиращ прочит. Самата Незабравка показва, че докато ги е писала, наистина е била преизпълнена със, обичала е, страдала е...

На младото дарование, обаче, въпреки крехката 44 годишна възраст, не липсва и философска дълбочина на възприятията, така прекрасно кореспондираща си със стаената еротика на нейния изказ. Като например, началото на стихотворението „Утро”:

„Блесна дневния светлик,

Видях брадатия ти лик.

Какво от туй, че сме във криза.

На мене вечно все ми влиза”

Незатихващите творчески търсения на Незабравка не дават мира на нейната душа-струна. Те резонират в нея и от това резониране се получава един неописуем резонанс, който отеква в душите на всеки, разбиращ повече или по-малко от мерена реч. Нещо повече, присъщо е на таланта да провокира, да намига и дори да използва съвременен градски сленг:

„Таз сутрин станах рано

Нахраних котката и аках.

Беше ми едно насрано

Точно туй чукане чаках”

Тук стихът дори става неравноделен, но това не пречи да се насладим на истинския и неподправен талант на младото момиче. Както казах вече, възрасттта не е порок, особено, пък, при творческите натури, затуй Незабвакта може с чисто сърце да бъде наречена „поетична млада роса”.

Всъщност, поетичната фурия може да бъде описана най-екзактно и профилно с началната строфа на нейната творба „Аз не живея, аз горя”:

„Аз не живея, аз горя

Пламтят и мойте слабини.

Робинята у мен умря.

Отдавам са на сладки плътски благини”

Незабравка Дащнева показва недвусмислено, че ще се превърне в едно от най-ярките пера на местната литературна мисъл. Затова призовавам Литературната комисия, която ще определя кой от бургаските творци да получи общинска субсидия, за да издаде своя книга, да й обърне особено внимание. Една подходяща сума би дала един твърде приятен тласък на нейното развитие като творец и независима жена.

Тъй се стигна до времето за любов и сериала „Непресъхващо лове”. Стана ясно, че вбесени от успеха му, всички български медии вече спонсорират и продуцират собствени сериали, но никой от тях не би могъл да стъпи на малкия пръст на случките със Стамат и Хортензия.

Красавицата обвини мъжа си, че тъпее и глупее в безумни разговори с второстепенния герой Гълъб Гълъбов, на което Стамбата не отвърна с нищо смислено.

В тази серия те отново страдаха в къщата на риалити шоуто „Парланго-сцена на гредите”, но най-много страдаха слушателите, които напразно очакваха да има секс между героите. Серията приключи без секс, както се очакваше от гадния сценарист.

А днешната „Шведска маса” приключи с отвратителната песен „Болната годеница” от албума „Шамански и наративни песнопения от Сибир”.

Чуйте ефирния ужас от днес в звуковия файл под трагичната снимка