Комисията за защита на потребителите забрани на два от телекомите да отказват на абонатите си без каквито и да било договорни или правни основания прекратяването на контрактите си с тях. Търговците обжалват заповедите.
Единият от операторите отказва разтрогване на договора, ако клиентът му не подаде заявлението за това в обекта, в който го е сключил. Подобна уговорка в условията на контракта не съществува.
Другият телеком принуждава потребителите да отправят типови предизвестия за прекратяването на контракта, със задължително типова бланка, изготвена специално за това.
Това изискване се предявява при всички такива случаи, въпреки, че общите условия на дружеството допускат молба да бъде подавана и с напълно свободен, изписан от абоната текст.
Освен това заявлението трябва да се подаде точно месец преди изтичането на договора. В противен случай той не се прекратява. Тези действия на търговците създават неоснователни трудности на потребителите.
Те представляват нелоялни търговски практики и КЗП е категорична, че трябва да бъдат преустановени. Ако съдът потвърди решенията на контролния орган, потърпевшите могат да претендират за обезщетения.