Георги Димитров – СЕК познава проблемите на Бургас
Георги Димитров – СЕК познава проблемите на Бургас / netinfo
Г-н Димитров какво Ви накара да влезете в политиката и защо точно сега и точно ПП „ Средна европейска класа“?

Досега не съм бил политически ангажиран нито с една партия, тъй като сами знаете,че когато си служител на МВР нямаш право на политическо членство. Никога обаче не съм бил безразличен към това, което се случва в страната ни и към това, че българските граждани имаме сериозни проблеми и съответно някой трябва да ги решава. Този някой обаче трябва да е всеки един от нас, който има отговорност и към своето семейство и към бъдещето на децата си. Не мисля обаче, че заради това трябваше да се впускам в която и да е политическа партия. Партия „ Средна европейска класа“ ме привлече със своите идеи и задачи, които са много близки до моето вътрешно усещане за това как трябва да бъдат решавани проблемите ни. Още повече, че и с председателят й Георги Манев се познаваме и сме приятели от дълги години и не бе никак трудно той да ме убеди в това да стана член на партията.

Като специалист, през чийто автосервиз ежедневно преминават десетки автомобили

за годишен технически преглед вие неминуемо се докосвате до проблемите на бургаските водачи. Кои са най-сериозните, които според Вас имат нужда от спешно разрешаване?

Когато започнах работа още през 1988 г в системата на КАТ се говореше че има проект за

изграждане на околовръстен път в Бургас, който да изведе трафика извън града и по този начин да улесни движението на автомобилите по улиците на града. До този момент обаче такъв проект в града ни все още не е реализиран и остава само идея. Сами виждате, че градът ни се задъхва от трафик особено през активния туристически сезон, когато броят на автомобилите нараства неколкократно. Това е една от причините и за нарастването на броя на ПТП. Мое лично мнение е че бъдещия Общински съвет на Бургас и бъдещия кмет не трябва да разчитат само и единствено държавата и ресорното министерство да финансират изграждането на околовръст път , а да се опитат сами, със собствени средства и ресурс да започнат реализацията му. Ако е необходимо да се търси и политическо лоби, за да може да се реши този сериозен за града ни проблем.

Какво е състояние на частния автопарк на бургазлии? Има ли още какво да се желае, за да достигнем европейските стандарти?

Естествено че има. Моето желание е средната възраст на един автомобил управляван от българския и в частност бургаски водач да бъде 8 години. По този начин колите, които се движат по българските пътища биха били не толкова амортизирани, по- сигурни за самите водачи и техните семейства. Друг въпрос е че автомобилите на по-малко години ще замърсяват по-малко и околната среда, тъй като изхвърлените в атмосферата вредни газове ще са далеч по-малко. За мен държавата трябва да предприеме сериозни действия за стимулиране на гражданите да закупуват нови автомобили. А бъдещото управление на града ни трябва да помисли как са се справим с проблема на паркирането в Бургас. Трябва да се помисли и за това как общината да се справи с изоставените автомобили, които задръстват и без това малкото на брой паркинги. Много от тях са спрени от движение служебно от месеци, тъй като не са подменили регистрационните си номера заради това, че са технически остарели. Бъдещия бургаски общински съвет трябва да намери форма, да достигне до всеки собственик на такъв автомобил и возилото да бъде извозено до автоморги и пунктове за вторични суровини. Предложение на СЕК е да се вземе примера на други европейски страни, които са намерили вече начин за справянето с проблема и ние дори имаме конкретно предложение, което ще направим още на едно от първите заседания на бъдещия общински съвет.

Как Вие конкретно виждате своята роля в партията и как бихте подпомогнал за разрешаването на проблемите на бургазлии в бъдещия Общински съвет на Бургас?

Това за което досега говорих е едно от моите предложения и силните ми страни в работата ми ,а именно проблемите на автотранспорта и пътния трафик в Бургас. С мен бе консултирано предложението за поставянето на светофар на околовръстното шосе на пътя Бургас -Варна в непосредствена близост до блоковете „ Двете брези“ на к-с „ Зорница“. Мое бе конкретното предложение за вида на светофара, който да бъде и в полза на пешеходците и в същото време да не утежнява и без това натоварения пътен трафик.Готов съм да работя за бургазлии и да дам всичко от себе си и знанията си, за да можем наистина да направим градът ни такъв, че да искаме да живеем в него.