/ пресцентър, АПИ
При инцидент шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийни SOS кабини
Председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Венцислав Ангелов показа на представители от Европейския център за транспортни политики системите за безопасност в тунел „Железница“ на автомагистрала „Струма“. В края на януари за съоръжението бе подписан Акт 15 за завършване на строителните работи.
„Железница“ е най-дългият пътен тунел, изграждан досега у нас, с две отделни тръби за движение в посока. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ).
 

пресцентър, АПИ


Дължината на всяка е около 2 км. Съоръжението е с енергоефективно осветление, вентилация, видеонаблюдение, пожароизвестяване, интелигентна система за управление на трафика, аварийни SOS кабини, аудио и радио оповестяване, електронна система за контрол на достъпа и т. н.

Чрез симулация на различни ситуации, които биха могли да възникнат в тунела, на представителите от неправителствената организация бяха показани как работят вентилационните системите при задимяване, интензивен трафик и т. н. Както и как шофьорите ще могат да подадат сигнал от аварийните SOS кабини в случай на инцидент.

Разгледани бяха и напречните връзки между двете тръби, които ще са за евакуация при тежка катастрофа. Тунел „Железница“ има 2 напречни връзки за автомобили, по които ще могат да минават линейки, пожарни и други специализирани машини, и 4 за пешеходци.

На представителите от неправителствената организация бе показана и хеликоптерната площадка, която е след тунела, пътувайки от София към Кулата. За първи път на инфраструктурен обект е изградено подобно съоръжение с цел да се осигури възможност за кацане на медицински хеликоптери за бърза реакция в случай на тежък инцидент в региона.
 

пресцентър, АПИ

пресцентър, АПИ

пресцентър, АПИ