Почти 38% от големите компании в САЩ и Великобритания имат специални служители, които четат, или по друг начин следят пощата на персонала, сочи проучване на анти-спам. Също така почти една трета от американските компании заявяват, че дейността им е била нарушена от изтичане на конфиденциална или злепоставяща информация през последните 12 месеца. Най-голям проблем за мениджърите са методите за предпазване на финансовата информация и личните данни на клиентите, както и друга поверителна информация. Според проучването бизнесът счита следенето на трафика на неуместно съдържание в различни прикачени документи за по-маловажно.
Проучването е базирано на отговорите на 294 компании в САЩ и 112 във Великобритания с над 1 000 служители. И в двете страни 37,7% от участниците в изследването заявяват, че имат специални служители, които следят пощата, като този дял е 44% от компаниите с над 22 000 служители.
Други 26,3% от запитаните отговарят, че смятат да наемат такива служители занапред, а 51% провеждат редовни проверки на изходящата поща.
Почти една от всеки три компании в САЩ е уволнила поне един служител за неспазване на политиката за електронната поща през последните 12 месеца, а 20% от изходящите съобщения са със съдържание в разрез с финансовите, юридическите, или други разпоредби, сочат още данните от проучването.