Скрита девета планета убила динозаврите
Скрита девета планета убила динозаврите / ThinkStock/Getty Images

По-рано тази година учени от Калифорнийския технологичен институт представиха най-убедителните досега доказателства за съществуването на девета планета в Слънчевата система. Сега пенсиониран астрофизик увери, че скритата планета е виновна за периодичните масови измирания на видове, като например изчезването на динозаврите, на Земята, съобщи ЮПИ.

Ученият Даниъл Уитмайър твърди, че неоткритата девета планета отключва разрушителни кометни дъждове на всеки 27 милиона години.

Не за пръв път Уитмайър, който сега преподава математика в университета на Арканзас, изразява подобно мнение. През 1985 г. , когато той бе астрофизик от университета на Луизиана в Лафайет, сп. "Нейчър" публикува негово сходно обяснение за масовите изчезвания на видове.

Сега Уитмайър и колегата му Джон Матийз фокусирали вниманието си върху фосилизирани данни отпреди около 500 милиона години. През 1985 г. бяха представени две алтернативни теории за това какво може да е отключило големи кометни дъждове - звезда, която е посестрима на Слънцето, или вертикални осцилации на Слънцето, докато орбитира около центъра на Млечния път. Тези теории бяха дискредитирани, докато тази за скрита девета планета придоби легитимност.

Слънчево изригване би унищожило живота на Земята

Учените от Калифорнийския технологичен институт прецениха, че масата й е приблизително 10 пъти по-голяма от земната, а орбитата й е издължена. Това позволява планетата да запраща комети към вътрешността на Слънчевата система при преминаването си през Куйперовия пояс на всеки 27 милиона години. Куйперовият пояс, съставен от комети и други по-големи небесни тела, се намира отвъд орбитата на Нептун в Слънчевата система. Учените от института заключили, че съществува девета планета, докато изследвали аномалии в орбитите на тела в Куйперовия пояс.

Откриха неизвестна планета

Както и през 1985 г., Уитмайър твърди, че периодичната инвазия на комети води до силни сблъсъци. Онези комети, които не улучват Земята, се разпадат във вътрешността на Слънчевата система и отслабват слънчевата енергия, охлаждайки нашата планета.
Уитмайър се надява, че допълнителни доказателства за съществуването на въпросната скрита планета ще отговорят на въпроси, свързани с еволюцията на Слънчевата система и живота на Земята.