Известна европейска медийна компания тества система за онлайн плащане посредством едно щракване във Facebook и Twitter. Предполага се, че платформата може да увеличи продажбите на пресата, музикалната индустрия и останалите евтини стоки и услуги.
Интернет се превръща във все по-голям проблем за издателите, които искат да печелят пари от материалите си в мрежата. Много от тях са разтревожени, че ще отблъснат читателите си, ако ги помолят да плащат пълен абонамент.
Новата система, разработена от известна белгийска компания, цели да накара потребителите да плащат поотделно за всяка статия и всеки музикален файл, без да попълват формуляри и въвеждат данни за кредитните си карти. Фирмата Paycento се уповава на факта, че сърфиращият често използва този тип сайтове, като свързва с тях профила си във Facebook, Linkedin и Twitter, посочва БГНЕС.
Това значи, че клиентите на уебсайтовете ще могат да плащат за дадени услуги само с един клик върху бутони, наподобяващи познатите им вече "Share" и "Tweet". "Мрежите са нещо като онлайн лични карти и нашата идея произлиза от това", обясни Пиетер Дюбоа.