Продукти, чиито имена съдържат повече букви от дясната част от стандартната QWERTY клавиатура, правят по-добро впечатление на хората, съобщи Скай нюз.
След като бе установено, че феноменът "QWERTY ефект" кара хората да предпочитат имена с букви от клавиатурата, по близки до дясната им ръка, ново изследване сочи, че влиянието на този ефект е дори по-голямо от предполагаемото.
Съавторът на проучването - Давид Гарсия от Швейцарския федерален технологичен институт в Цюрих, заяви, че преди да види резултатите, не е вярвал в "QWERTY ефекта". Учените прегледали милиони продуктови наименования, заглавия на книги и филми на английски език в сайтове като Amazon, YouTube и Rotten Tomatoes. И резултатите започнали да се отличават в данните.
"Откритието е впечатляващо, защото ако прегледате произхода на QWERTY клавиатурата, тя няма нищо общо с емоциите на потребителите", коментира Наоми Бейрон от Американския университет във Вашингтон. Копчетата са разположени така, че да не бъдат бъркани буквите една с друга, допълва тя.
Възможно обяснение на явлението е, че някои от буквите, които се намират в дясната част на клавиатурата като ''y", "u", "i" и "o" се свързват с положителни думи.
Вероятно това е и причината за още един от резултатите на изследването: бебешките имена с по-висок процент от тези букви са станали по-популярни, след навлизането на QWERTY клавиатурите през 60-те години.
Източник: БТА