Първият свръхлек самолет, изцяло създаден у нас. Екипът, построил прототипа на "ДАР 23", показа машината пред камерата на NOVA.

Изпитанията на модела, който носи традиционното наименование на поредицата от наши самолети, ще приключат след месеци.

Рафтинг, параглайдинг, дрифтинг и дори балконинг - всевъзможни екстремни и буквално крайни спортове. Но има един спорт, който никога няма да загуби първенството си. Спортното пилотиране.

"Интересът е огромен, защото българският народ, за разлика от другите европейски народи, това ни е вродено, от коня към техниката", заявява Кирил Кирилов, ръководител на летище за леки самолети.

България е произвеждала самолети в миналото. Първи от серийните е бил ДАР1, в далечната 1927 г. А от тази година в строя влиза наследникът му - "ДАР 23".

"В проектирането на тази нова версия, беше използван опитът по олекотяване, който се получи от ДАР соло", обясни Тони Илиев, инженер на проекта.

Така едноместният предшественик вече има двуместен събрат. Предназначението -  обучение на пилоти в леката и свръхлека авиация. Идеята е да се обучават пилоти-юноши, но първо предстоят изпитания и сертифициране в Германия.

Източник: nova.bg