Kia Motors Corporation разкри хибридна версия на седана Optima на изложението в Лос Анжелис. То отваря врати за широката публика от утре, а днес е денят за журналисти. Засега автомобилът е разработен за американския пазар. Продажбите му ще започнат през следващата година.
Optima Hybrid работи с паралелна система, благодарение на която ускорява от 0 до 100 км/ч за 9,2 сек, а максималната му скорост е 195 км/ч. Моделът е обзаведен с 2,4-литров бензинов двигател, съчетан с малък електромотор. Силовият агрегат с вътрешно горене задвижва предните колела през 6-степенна автоматична предавателна кутия без традиционния конвертор на въртящия момент. Между двата двигателя е монтиран специален съединител, който позволява на бензиновия мотор да бъде прекъсван от електрическия така, че автомобилът да се движи в режим на нулеви емисии.
Конфигурацията на цялата система не се нуждае от голям електромотор и генератор, така че са икономисани килограми от масата на Optima, а това намалява цената й. При скорост над 100 км/ч хибридният стартер-генератор активира бензиновия силов агрегат. По време на пълно ускоряване електродвигателят играе ролята на помощен мотор. Когато автомобилът спира за повече от няколко секунди, двигателят с вътрешно горене автоматично се изключва.
При спиране електрическият мотор конвертира кинетичната енергия в електрическа, която се натрупва в батериите. Те са литиевополимерни и са разработени в тясно сътрудничество с LG Chem. С до 30% са по-леки от никел-метал-хибридните и заемат с 40% по-малко място от тях. Заряда си запазват за 25% по-дълго време. Не е необходимо да сменяте пакета от батерии на Optima, тъй като животът му е цели десет години или 240 000 км.
Електромоторът разполага с мощност от 40,7 к.с. и въртящ момент от 205 Нм между 0-1400 об/мин, а бензиновият двигател съответно със 166 к.с и 209 Нм. В комбиниран режим системата е способна да продуцира 209 к.с. и 265 Нм.