Рекламите в интернет са се увеличили с 25 процента тази година, отчитайки печалби от 20 милиарда долара (13,9 милиарда евро). Все пак шефовете на интернет компаниите отбелязват, че тези резултати биха могли да бъдат още по-високи, ако рекламодателите имаха сигурни и последователни начини за измерване на интернет аудиторията, предаде Асошиейтед прес.
За разлика от традиционните медии, където за всеки формат има една основна компания, предоставяща рейтинги - Nielsen Co. („Нилсен ко”) за телевизия, Arbitron Inc. („Арбитрон”) за радио и т. н. - за измерване на интернет аудиторията има много източници на информация.
Освен това те много често си противоречат. Има разногласия по въпроса кой критерий най-добре оценява потенциалния зрителски интерес към един продукт или услуга. Освен това е трудно резултатите да се съпоставят с рейтингите на други медии. Рекламодателите са недоволни, че липсата на единни критерии им пречи да получат по-голяма част от 250-те млрд. долара (173,7 млрд. евро), влагани годишно в реклама в САЩ, особено имайки предвид колко много време хората прекарват в мрежата.
Дейвид Халерман, старши анализатор в компанията за проучвания eMarketer Inc. („иМаркетър”), посочва, че много от големите рекламодатели интернет, тъй като са объркани заради критериите за измерване на аудиторията.