Ето я поредната маркетингова битка в автомобилната индустрия. Този път тя е между Nissan и Porsche, като BMW и Audi също участват.
Спорът е за партизанската рекламна тактика, която японската марка използва в навечерието на Фестивала на скоростта в Гудууд, Англия. За голямото събитие Nissan постави на няколко свои коли емблемите на Porsche, BMW и Audi със серия от чертички до всяка една, символизирайки броя на "убитите" врагове. Чертичките всъщност представляват всеки един път, когато Nissan, вероятно 370Z (като този на снимката), е спечелил надпревара срещу някой от конкурентите си на „Нюрбургринг".
Разбира се, това веднага провокира Porsche, които обявиха, че искат тяхното лого да бъде премахнато или ще започнат съдебни действия за нарушаване на авторското право. Без да се защитят, от Nissan бяха кратки: "Porsche."
Това не е първата закачка между японските и немските марки. Част от настоящата рекламна кампания на Nissan включва огромен билборд върху лондонското 3D кино Imax, на който пише "Как да победим германците". Друг подобен слоган е "Германците донесоха вурстчетата".
Явно японците искат да използват военната история за маркетингови цели във Великобритания, като забравят, че през Втората световна война именно те бяха съюзник на нацистите.