Наши студенти създадоха хибридна кола с разход на гориво 0,7л/100 км

Наши студенти създадоха хибридна кола с разход на гориво 0,7л/100 км
Наши студенти създадоха хибридна кола с разход на гориво 0,7л/100 км / netinfo
Първият български автомобил, който ще представи страната ни на европейското състезание за икономия на гориво Shell Eco-marathon от 22 до 24 май на пистата Ногаро във Франция бе показан днес.

STH1 (Sofia Transport Hybrid) е създаден от студенти от Техническия уневирстит в София с ръководител доц. д-р инж. Борислав Трайков. Бъдещите инженери са конструирали автомобил, който ще изразходва само 0,7 литра на 100 км, благодарение на хибридния двигател - комбинация между двигател с вътрешно горене и електродвигател. За конструирането му студентите са използвали ултракондензатори (алтернатива на литиево-йонната батерия), които се зареждат за секунди и бавно отдават енергията си. „Хибридните двигатели са бъдещето на автоиндустрията. Те могат да намалят разхода на гориво средно с 50 процента, както и да намалят отделянето на вредни емисии”, заяви капитанът на отбора Желязко Картунов. STH1 е икономичен и заради светодиодните фарове, които спестяват електрическа енергия.

Автомобилът е със задно предаване, тежи само 130 кг и е висок 1,10 метра. Той може да развие до 37 км в час. Българският екоавтомобил е направен от алуминиево шаси с купе от плексиглас и PVC. В купето има два педала – газ и спирачка, без скоростна кутия. Десетте бъдещи инженери са конструирали автомобила STH1 само за четири месеца.

Студентите от ТУ-София ще са първият отбор, който представя страната ни на това състезание. Те ще се състезават в най-популярната категория „Градски тип” с конструирания от тях автомобил. Участието в тази категория позволява чрез иновациите в дизайна и технологиите на градския тип автомобили да се постигне по-голяма икономия на гориво, да се намалят емисиите на въглероден диоксид и да се предложат конкретни решения на актуални проблеми в автомобилостроенето.

Целта на Shell Eco-marathon е да вдъхновява млади дизайнери и инженери от цял свят да развиват нови подходи към устойчивата мобилност.